Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-09-2016
Auteur: Marc Gerlings

Nieuwe visie nodig in toerisme

Nieuwe visie nodig in toerisme
Op 27 september 2016 vond in villa Uyt den Bosch het 7e Skal Symposium ‘Kansen herkennen in toerisme’ plaats. Het symposium kon rekenen op veel belangstelling. Meer dan 75 directeuren en managers uit de toeristische sector waren aanwezig. Verandering en het zoeken naar visie domineerden de dag.

Investeren in verandering loont
Het toerisme is een sector in beweging waar behoefte is aan nieuwe visies en praktische ideeën. Of zoals initiatiefnemers Frans Staal (FS Advies) en Roger Davids (BASIS ActivatieMarketing) het verwoordden: "Investeren in de toekomst en het herkennen van kansen is een belangrijke factor om
succesvol te blijven en de concurrentie een stap voor te blijven. We hopen de deelnemers wederom geïnspireerd te hebben met ons symposium”

Inspirerende sprekers
Die inspiratie kwam van de sprekers op het symposium. Mede met dank aan hoofdsponsor Unigarant wist de organisatie weer een interessante middag te organiseren.

Norbert Good, directeur FOX Verre Reizen van ANWB nam de aanwezigen openthousiaste wijze in de nieuwe aanpak van FOX Verre Reizen. En deelde zijn aanpak hoe hij samen met zijn team het merk een nieuwe boost heeft kunnen geven.

Sander Allegro van Allegro INN ovationS wist de deelnemers te boeien met zijn visie op de wereld waar technologie steeds belangrijker wordt, maar juist de behoefte aan persoonlijk contact en service toeneemt. Hoe ga je daarmee om? Hij deelde een aantal adviezen hoe je dit praktisch kan
vertalen naar de toeristische werkvloer.

Wouter de Waal, tot onlangs directeur van VVV Texel legde het accent juist op het belang van samenwerking in toeristische regio’s. En wist de deelnemers te boeien met een innovatief project ‘Planet Texel’ waar in samenwerking met landschapsarchitecten een nieuwe visie is ontwikkeld. Een
vernieuwende aanpak, uniek in Nederland.
Trefwoorden: visie, toerisme, reizen, Fox, Texel

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...