Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-09-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Bent u al klaar voor Omatag?

Bent u al klaar voor Omatag?

Op 9 oktober is het Omatag in Duitsland. Op deze dag zet men in Duitsland alle oma’s in de bloemetjes. NBTC voert rond deze dag samen met de Duitse online bloemengigant Blume2000.de een leuke actie om Nederland bij onze zuiderburen onder de aandacht te brengen. Dit haakt Toerisme Flevoland ook aan met spectaculaire prijzen voor de coolste oma.


Flevolandse prijzen voor de coolste oma

De actie dit jaar heet ‘Meine Oma ist die Coolste’. Wanneer men in de komende periode via de site blume2000.de bloemen bestelt, kan men met een prijsvraag meedoen. Kinderen kunnen aangeven waarom hun oma de coolste is en daarmee prachtige ‘Flevolandse‘ prijzen winnen. Toerisme Flevoland biedt, in samenwerking met partners Gebiedspromotie Noordoostpolder en Landal Waterparc Veluwemeer diverse prijzen aan: van een rondvlucht boven de tulpenvelden, leren zeilen op de randmeren tot zelf leren vliegen!


Tulpen uit Flevoland

Daarnaast krijgt iedereen die een bos bloemen bestelt voor zijn of haar moeder/oma via blume2000.de een Flevolands tulpengeschenk cadeau: een leuk verpakte Flevolandse tulpenbol. In totaal gaan er zo’n 6.000 Flevolandse tulpenbollen richting Duitsland. De actie loopt van 19 september tot 9 oktober en is te bekijken op www.blume2000.de/hollandgewinnspiel


Aandacht in diverse media

Omatag vindt jaarlijks plaats op de tweede zondag in oktober. Blume2000.de, te vergelijken met Topbloemen.nl, organiseert jaarlijks rond Omatag een actie i.s.m. NBTC Duitsland. De campagne waarin Toerisme Flevoland deelneemt loopt via diverse online- en offline media zoals advertenties, guerillia marketing, radio, banners, nieuwsbrieven en social media. Meer informatie over de campagne vindt u op toerismeflevoland.nl/nieuws

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing flevoland, duitsland

CELTH



||| Nieuws |||

15/07/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs stroomlijnt registratie tot leadgeneratie
Koninklijke Jaarbeurs bundelt haar krachten met het internationale eventmanagementplatform Visit by GES. Met deze stap brengt de Utrechtse evenementenorganisatie al haar registratie, ticketing, matchmaking en leadgeneratie onder in één centraal platform.
15/07/25
Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio's Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
14/07/25
Frieslands museumnacht 2025 'Als sterren vallen'
Op zaterdag 27 september 2025 beleeft Friesland de vierde editie van Museumnacht FRL. Het thema is 'Als sterren vallen'. Dit is de enige provinciebrede museumnacht in Nederland.
14/07/25
Groene Hart Visie: Recreatie is geen bedreiging, maar een kans – mits goed georganiseerd
Het Groene Hart staat op scherp. In de nieuwste editie van het digitale magazine Groene Hart Visie wordt duidelijk dat recreatie in dit kwetsbare landschap niet alleen spanning oproept, maar ook richting kan geven.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
14/07/25
850 vrijwilligers klaar voor wandelaars Vierdaagse
Opnieuw staan ruim 850 vrijwilligers van het Rode Kruis klaar om wandelaars te helpen op de 107de Nijmeegse 4Daagse. Bijna 400 blaarbehandelaars zullen de komende dagen duizenden blaarbehandelingen uitvoeren, met maar één doel: zorgen dat zoveel mogelijk wandelaars de finish halen.
11/07/25
De fuik van nepadvertenties voor vakanties
Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.
11/07/25
Bosbranden en hitte in zuidelijk Europa
Het Rode Kruis waarschuwt vakantiegangers die dit weekend naar zuidelijk Europa trekken. De hulporganisatie roept mensen op om goed voorbereid met vakantie te gaan. Met flinke bosbranden en zeer hoge temperaturen in Frankrijk, Spanje, Griekenland en Turkije ligt een noodsituatie deze zomer op de loer.