Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-09-2016
Auteur: Marc Gerlings

Thunder loop maakt plaats voor Gold Rush met triple launch

Thunder loop maakt plaats voor Gold Rush met triple launch

In het voorjaar van 2017 opent Attractie- & Vakantiepark Slagharen de eerste triple launch achtbaan van Nederland: Gold Rush. Een waardige vervanger van de oude Thunder loop. Deze nieuwe achtbaan brengt bezoekers van 0 naar 90 kilometer per uur in drie lanceringen en gaat twee keer over de kop. Thunder Loop verdwijnt begin oktober 2016 uit het park. Veel plezier in deze attractie zit in de drievoudige start. Daar is een mooie toepassing voor gevonden.


Triple launch achtbaan
Gold Rush is de eerste triple launch achtbaan van Nederland, waarbij bezoekers twee keer vooruit en één keer achteruit worden gelanceerd. In een extra brede trein met vier stoelen per rij kan de hele familie tijdens de rit naast elkaar zitten. Wouter Dekkers, algemeen directeur: "Gold Rush is niet alleen een waardige opvolger van de Thunder Loop, maar gaat ook nog eens sneller, hoger en is tevens stiller. Tot slot gaat de achtbaan niet één, maar twee keer over de kop door een zogenoemde slingloop en diveloop.”


Goudkoorts
Slagharen maakt de laatste paar jaar een duidelijke keuze om de thematisering te kiezen van het oude Wilde Westen. Daar past het verhaal van de goudkoorts helemaal in. De nieuwe achtbaan brengt bezoekers terug in de tijd van goudkoorts. Het verhaal is gebaseerd op hoofdpersoon James W. Marshall die in 1848 als eerste goud vindt in Californië. Uit alle windstreken komen goudzoekers die met simpele technieken rivieren en beekjes afspeuren. De technieken verbeteren en kleine dorpen groeien uit tot steden. Voor het vervoer van goud worden nieuwe transportmethodes gebruikt, waaronder de stoomtrein. Hiervoor wordt een uitgebreid spoor- en stationnetwerk aangelegd.

Gold Rush opent in het voorjaar van 2017 en volgt twee jaar na de opening van het nieuwe waterpark Aqua Mexicana. Ook zullen er volgend jaar honderd nieuwe huisjes op het vakantiepark worden gebouwd.
Trefwoorden: attractie, Slagharen, attractiepark, ride, thrill

CELTH



||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
06/06/25
Exclusief voor leden
Nederlandse campingprijzen blijven relatief stabiel ten opzichte van Europa
Kamperen in Nederland is dit jaar gemiddeld 5% duurder geworden, blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van campingspecialist ACSI. Daarmee blijft de prijsstijging in eigen land onder het Europese gemiddelde. De sterkste prijsstijgingen zijn te zien in Kroatië en Noorwegen.
05/06/25
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking Unseen en Art Rotterdam
De dertiende editie van fotografiebeurs Unseen, nu als onderdeel van Art Rotterdam, vindt eind maart 2026 plaats; dus niet, als eerder aangekondigd door de organisatie, komende september in de Amsterdamse NDSM Loods.
05/06/25
Wereldwijde luchtvaart in 2025: herstel, groei en nieuwe uitdagingen
Volgens de nieuwste Global Outlook van IATA (juni 2025) zijn de vooruitzichten voor het passagiersvervoer door de lucht positief, maar niet zonder uitdagingen. Terwijl de vraag naar vliegreizen wereldwijd toeneemt, worstelt de sector met capaciteitsbeperkingen, veranderend reizigersgedrag en de noodzaak tot verduurzaming.
05/06/25
European Running Championships 2029 in Utrecht
Op World Running Day (4 juni) kwam mooi nieuws van European Athletics naar buiten. Utrecht wordt gastheer van de derde editie van de Europese Kampioenschappen Hardlopen, die in mei 2029 plaatsvinden.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
05/06/25
6 juni beperkt treinverkeer naar luchthaven Schiphol
Als gevolg van een staking in regio Midden-Nederland georganiseerd door vakbonden, rijden op vrijdag 6 juni in het gehele land geen NS-treinen. Treinverkeer naar luchthaven Schiphol gaat beperkt door.

||| Agenda |||

10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...