Geplaatst op: 05-09-2016
Auteur: Marc Gerlings

Programma Leisure Business Days in Venray definitief

Programma Leisure Business Days in Venray definitief

Sinds het voorjaar van 2016 werd gewerkt aan het programma van sprekers en stands voor het vakevenement Leisure Business Days. De beursorganisatie meldt dat het programma definitief is vastgesteld. Alle nationale en internationale sprekers voor het tweedaagse congres Leisure Business Days op 5 en 6 oktober 2016 in Evenementenhal Venray zijn bekend. Zij geven presentaties over projecten die binnensteden, parken en evenementen op de kaart hebben gezet. Daarnaast breidt het congres uit met een bruisende feestavond.


Het congres voor de dagrecreatie telt een flink aantal gerenommeerde sprekers uit binnen- en buitenland, als Charles Read van Blooloop, Paddy Dunning van ‘The Gaint’, Pierre-Camille Buffard van het Franse Indoor Parcs, Asko Alanen van Lappset, Helmut Wachowiak (CentrO Oberhausen), Erik Struijlaart van G32 Stedennetwerk en Tanya Griffiths van Kay Elliot Architects.


Van concept tot experience
Onderwerpen en thema’s als Customer Relationship Management, virtual reality, conceptontwikkeling, branding, citymarketing, ‘vastgoed en marketing’ en de ‘experience economy’ worden belicht op dit congres.


Twee dagen twee thema’s

Op de eerste dag is het kennisprogramma van Leisure Business Days gefocust op ‘innovatie en inspiratie’, onder de noemer Leisure Factory of Inspiration. Op dag twee is het thema ‘Leisure & Retail’, waarbij creatieve en kansrijke leisure oplossingen voor de revitalisering van binnensteden en winkelcentra centraal staan. Het volledige programma met alle sprekers en onderwerpen is te vinden op www.leisurebusinessdays.com.

Kennismarkt en avondprogramma met dinershow
Aansluitend op dag één vindt er een bruisende feestavond plaats met veel entertainment, zoals een lichtshow, dj’s en een sprookjesachtige show. Ook is er gedurende het congres een kennismarkt waar verschillende partners werkzaam in de dagrecreatiebranche, retail, horeca en vastgoed zich presenteren. Geïnteresseerden die ook als partner aanwezig willen zijn op de kennismarkt, kunnen hun stand boeken via www.leisurebusinessdays.com.

Online kaartverkoop congres
Kaarten voor het congres zijn inmiddels te bestellen viawww.leisurebusinessdays.com. Er zijn verschillende tickets te bestellen. Zo is er een congrespas voor toegang tot beide dagen inclusief feestavond. Maar er zijn ook tickets voor één specifieke dag te bestellen of alleen een ticket voor de feestavond. Alle prijzen zijn ook te vinden op de website.
Trefwoorden: leisure, experience, innovatie

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
10/07/18
Gastvrijheidssector: katalysator voor ontwikkeling
"Kamer denkt over glas wijn bij de kapper”, zo luidde de kop bij het NOS deze week. Een slijt...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/09/22
Exclusief voor leden
Waarom tikte ACM kampeergigant Decathlon op de vingers?
Kampeer- en sportwinkelketen Decathlon en modeketen H&M zeggen toe duurzaamheidsclaims op hun kleding en/of websites aan te passen of niet meer te gebruiken. ACM tikte hen op de vingers omdat de duurzaamheidsclaims niet te controleren zijn. Een case die verhelderend kan zijn over wat wél en niet misleiding is bij duurzaamheidsclaims.
06/09/22
Exclusief voor leden
Aanstaande ouderen gaan voor vakanties en weekendjes weg
Een leuke bijvangst van een retailonderzoek van ABN-AMRO naar het koopgedrag van aanstaande ouderen.
09/05/22
Exclusief voor leden
Gemeenten kunnen financiële hulp aanvragen voor levendige winkelgebieden
Van 9 mei tot en met 30 mei 2022 kunnen Nederlandse gemeenten financiële ondersteuning aanvragen om winkelgebieden weer aantrekkelijk te maken voor zowel bewoners als bezoekers. Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat stelt voor deze ronde in totaal 22 miljoen euro beschikbaar.
04/03/22
Real-time drukte meten in Gelderland: Wat leverde dat op?
De eerste resultaten van de Druktemonitor Gelderland zijn bekend. Op de 80 locaties waar de monitor werd ingezet zijn bijna 240 miljoen bezoeken geteld. Bijzonder is de methode waar real-time, anoniem en automatisch wordt geteld.
13/12/21
De nieuwste trends in toerisme, recreatie en vrije tijd
Vandaag verschijnt de 40ste editie van het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd. Wat in de jaren tachtig van de vorige eeuw begon met een dun boekje rond het toen nieuwe ContinuVakantieOnderzoek (CVO) is in veertig jaar uitgegroeid tot een volwaardig jaarboek voor de gehele toerisme- en vrijetijdssector met trends, data, ontwikkelingen en inspiratie.
07/10/21
Toeristische Infodesk bij Designer Outlet Roermond
De Designer Outlet Roermond beschikt sinds kort over een toeristische Infodesk in de nieuwe Guest Services Terminal. De bedoeling is het winkelende publiek op piekmomenten actief te informeren over de uitgebreide toeristische en recreatieve mogelijkheden in de binnenstad en de regio.
27/05/21
FNV: Schipholbaas moet winkeleigenaren See Buy Fly terugfluiten
De FNV wil dat Schipholbaas Dick Benschop de directie van de See Buy Fly-winkels terugfluit. Dat sch...
12/03/21
Musea openen museumshops
De musea mogen nog niet open door de geldende coronamaatregelen. Toch gaan diverse musea een klein beetje open doordat de museumwinkels winkelen op afspraak mogen uitvoeren.