Geplaatst op: 26-08-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Libéma test online gastenplatform

Libéma test online gastenplatform

Libéma test op vakantiepark Dierenbos een online gastenplatform uit. Het platform van GuestCompass biedt up-to-date informatie en een direct contactpunt. De oude papieren informatiemap wordt nog niet in de prullenbak gegooid, die is onlangs vernieuwd.


Om gasten nog beter én op het juiste moment van relevante informatie te voorzien, is Vakantiepark Dierenbos een samenwerking aangegaan met GuestCompass. Dit bedrijf biedt technologische oplossingen voor de verblijfsrecreatie, met als doel de relatie tussen gast en vakantiepark persoonlijk te maken.


Met GuestCompass creëer je een persoonlijk gastenplatform. Om zo totale gastbeleving te bieden vanuit je eigen naam en merk, zowel face to face als online.


Wat is GuestCompass?

GuestCompass is een in-house platform om met de gast zowel voor als tijdens het verblijf online te communiceren. Het platform biedt de gast contact met de accommodatie, informatie over de accommodatie en over de omgeving. De informatie wordt samen volledig op maat gemaakt voor het vakantiepark. De aanwezige timer module zorgt ervoor dat de gast altijd de meest relevantie informatie als eerste te zien krijgt.


GuestCompass bij Dierenbos

Gasten die op het wifi-netwerk van Dierenbos inloggen, komen op een Dierenbos-welkomstpagina van waaruit ze kunnen doorklikken naar bijvoorbeeld het animatieprogramma tijdens hun verblijf of het weerbericht. Ook kunnen ze direct contact opnemen met de receptie.


Het gastenplatform draait op een (mobiele) website, niet vanuit een app. "Het nadeel van een app is dat gasten een drempel over moeten, namelijk het downloaden van die app,” legt René Stamer van GuestCompass uit. "Door het platform direct via de website aan te bieden, verhoog je het gebruikersgemak aanzienlijk.”


Veelbelovende resultaten

De eerste resultaten zijn veelbelovend. In de eerste drie weken van augustus waren er gemiddeld 6.600 views per week. "Deze eerste weken houden we de resultaten goed in de gaten, om eventuele aanpassingen te kunnen doen om de gebruikerservaring te verbeteren,” zegt Sven Bäcker, Brandmanager Vakantieparken bij Libéma.


De GuestCompass is geen vervanging van de papieren informatiemap. Deze is onlangs vernieuwd: iedere gast ontvangt bij het inchecken een fraai welkomstmagazine met allerlei praktische informatie.


Uitrol naar andere parken

De komende tijd blijft Dierenbos de informatie op de GuestCompass verbeteren. Het park ziet ook mogelijkheden tot het optimaliseren van storingsmeldingen en klachtafhandeling. Mochten de resultaten van GuestCompass op Dierenbos zo positief blijven, dan is het zeker mogelijk dat het platform ook bij andere Libéma parken zal worden geïnstalleerd.

Link: http://guestcompass.nl/
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, campings

CELTH



||| Nieuws |||

02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vlaanderen blijft geliefd bij buitenlandse reizigers, maar mist verrassende troeven
Uit het 'Reputatieonderzoek Vlaanderen 2024' blijkt dat Vlaanderen nog steeds een sterke reputatie geniet als toeristische bestemming, vooral op het vlak van cultuur, erfgoed en gastronomie. Maar er zijn ook aandachtspunten.
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen voor Europese uitbreiding
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
02/06/25
Horeca zoekt duurzame oplossingen voor personeelstekort
De personeelstekorten in de horeca vragen om meer dan oplossingen voor de korte termijn. Door bewuster te investeren in mbo-opgeleiden, technologie slim in te zetten en zij-instromers beter te begeleiden, kan de sector bouwen aan een stabieler en duurzamer personeelsbestand.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vegan Food Tour zorgt voor verandering
In 2024 liepen 1.700 mensen mee met een Vegan Food Tour in drie steden: Utrecht, Amsterdam en Rotterdam. Ze bezochten in totaal 40 verschillende horecapartners van deze tourorgqanisatie, van comfort food tot fine dining. 66% van de deelnemers was geen veganist. Eten proeven leidt tot verandering.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...