Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-07-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Miljoen toeristen uit Benelux naar USA

Miljoen toeristen uit Benelux naar USA

Vorig jaar bezochten meer dan 1 miljoen passagiers uit de Benelux de Verenigde Staten. Vooral uit Nederland kwamen fors meer reizigers, in totaal 726 duizend, een groei van 13%. Maar ook het toerisme uit België groeide met 10% sterk naar 317 duizend.


Visit USA Nederland kondigde vorig jaar aan dat zij van de Benelux de "next one million passenger market” wilden maken. Een doel dat naar schatting eind 2017 bereikt zou worden, is hiermee nu al behaald. Toerisme moet hier overigens breed worden gedefinieerd. Het ContinuVakantieOnderzoek telt een kleine 400 duizend Nederlanders die naar de Verenigde Staten op vakantie gingen, tegenover 726 duizend passagiers in het Amerikaanse onderzoek.



Benelux krijgt in USA nu meer aandacht

Brand USA, de overheidsinstantie die binnen de USA verantwoordelijk is voor de verdeling van de promotiegelden verkregen uit de ESTA inkomsten, erkent inmiddels het belang van de Benelux markt en ondersteunt dit door onder andere te investeren in beurzen en evenementen zoals Vakantiebeurs en Salon des Vacances. Ook het nieuwe event USA Go Wild dat van 30 september tot en met 2 oktober in de Broodfabriek in Rijswijk wordt georganiseerd kan steun van Brand USA verwachten.


USA verwacht veel van 100 jaar National Park Service

Voorzitter van Visit USA Nederland, Hans Tattersall en Hanny Fluit, General Marketing Manager bij Target Travel Marketing, organisator van beurzen en evenementen namens Brand USA, tonen zich verheugd. Zij verwachten dat deze groei zich ook in 2016 zal voortzetten, mede gedragen door de viering van 100 jaar National Park Service dat veel toeristen trekt.

Link: http://www.visittheusa.com/
Topics:Toerisme
Trefwoorden: uitgaand toerisme, usa, vs, verenigde staten

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...