Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-06-2016

JAM en NHTV starten online uitzendbureau voor studenten

JAM en NHTV starten online uitzendbureau voor studenten
Steeds meer studenten hebben naast hun studie een bijbaan om de stijgende studiekosten te kunnen betalen. Vaak vinden studenten werk in de plaatselijke horeca of in de supermarkt. Zonde van hun talent en de kennis die ze tijdens hun studie opdoen. NHTV Breda en de startup JAMwerkt.nl hebben de handen ineengeslagen om hier verandering in te brengen door te starten met JAM@NHTV.


Het doel is om studenten de mogelijkheid te bieden om studiegerichte werkervaring op te doen, waar ze direct hun theoretische kennis kunnen toepassen. Daarnaast willen ze bedrijven de mogelijkheid bieden om op elk moment van de dag studenten met kennis van de sector in te huren, voor een of meerdere dagen.


Vraag en aanbod op één platform

Dit doel sluit goed aan bij hetgeen JAMwerkt.nl nu al doet voor jongeren. JAM heeft al een online platform ontwikkeld dat studenten de mogelijkheid geeft om betaalde werkervaring op te doen bij bedrijven uit hun eigen regio. Bedrijven zien een agendaoverzicht van beschikbare studenten en kunnen op elk moment van de dag zelf kiezen welke student(en) zij willen inhuren voor ondersteunende werkzaamheden. "Dit concept is in het zuiden van Noord-Brabant al erg succesvol en hiermee kunnen we onze studenten ook de mogelijkheid bieden om studiegerichte, betaalde werkervaring op te laten doen naast hun studie. Een ideale combinatie dus.”, aldus Frank Peters (NHTV).


Studenten zijn snel van toegevoegde waarde

Doordat de studenten al beschikken over kennis van de branche, kunnen ze snel ingewerkt worden en zo van toegevoegde waarde zijn voor bedrijven. Via www.jam-nhtv.nl kunnen bedrijven een gratis account aanmaken, waarmee ze op elk moment van de dag studenten kunnen inhuren. "Eigenlijk werkt het als een soort Booking.com, maar dan voor het inhuren van tijdelijke krachten”.


JAM@NHTV is kortom een online platform waarmee zowel Nederlandse als buitenlandse studenten via een online tool hun beschikbaarheid kunnen doorgeven en zo ingehuurd kunnen worden door verschillende bedrijven uit de sector waarin ze worden opgeleid. "Dat is de studentenbijbaan van nu en daar geloven wij in”, aldus Ruud Schippers (mede-oprichter JAM@NHTV).

Topics:CELTH
Trefwoorden: studenten, bijbanen, tijdelijke arbeidskrachten

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Exclusief voor leden
Siblu breidt uit in Europa met focus op tweede huis in de natuur
De Franse vakantieorganisatie Siblu zet een nieuwe stap in haar Europese groeistrategie met de overname van zeven vakantieparken. Interessant is de nieuwe focus op het eigen gebruik van de tweede woning door de eigenaren.
18/06/25
Nederlanders kiezen massaal voor zekerheid op vakantie
Een zorgeloze vakantie begint voor veel Nederlanders met een goede voorbereiding. Uit onderzoek van Allianz Direct blijkt dat 77% van de Nederlanders een reisverzekering heeft of afsluit. Daarbij kiest 24% voor een doorlopende verzekering, terwijl 22% een kortlopende variant verkiest.
18/06/25
Exclusief voor leden
Dantumadiel en Overijssel aan kop in JetCamp-onderzoek naar beste kampeerlocaties van Nederland
Dantumadiel heeft gemiddeld de best beoordeelde campings van Nederland. De negen campings in deze Friese gemeente behalen gemiddeld een rapportcijfer 9,1. Van de provincies scoort Overijssel met een 8,5 het best. In Europa staat Nederland met een 8,3 op een 12e plaats.
18/06/25
Europa-Park opent Silver Lake City: een nieuwe dimensie in thematisch overnachten
Rustieke westernsfeer en moderne comfortvoorzieningen komen samen in Silver Lake City, de nieuwste uitbreiding van het Europa-Park Resort. Het voormalige Camp Resort is volledig herontwikkeld tot een authentiek westernstadje met een breed scala aan overnachtingsmogelijkheden en belevingen voor het hele gezin.
18/06/25
Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...