Geplaatst op: 03-06-2016

Lex Kruijver nieuwe directeur Marketing Zaanstreek

Lex Kruijver nieuwe directeur Marketing Zaanstreek
Lex Kruijver wordt de nieuwe directeur van Stichting Marketing Zaanstreek (SMZ). Hij gaat die functie combineren met zijn huidige werkzaamheden voor onderzoeksbureau Respons. Lex Kruijver ontwikkelde eind vorig jaar samen met het bestuur van Marketing Zaanstreek, dat onder voorzitterschap staat van burgemeester Geke Faber, de nieuwe marketingstrategie van de stichting en gaat de plannen nu ook in praktijk brengen.

In de nieuwe strategie van SMZ ligt de focus op toerisme en wonen. Het ontwikkelen van aanvullende toeristische arrangementen rond het Hembrugterrein, Zaanse Schans en Zaans Museum, Stadshart Zaandam en de Zaanbocht in Wormerveer staan prominent op de agenda.

"De Zaanstreek wordt al stevig gepromoot vanuit de Metropoolregio Amsterdam," vertelt Kruijver. "Het is aan ons om die beloftes waar te maken en toeristen echt iets te bieden. De rode loper moet uit." Diezelfde Metropoolregio Amsterdam is ook in beeld als het gaat om woonmarketing. Zaanstad is een aantrekkelijk alternatief op korte afstand van de hoofdstad.

Zaanse parels verbinden
SMZ kijkt zeker niet alleen over de stadsgrenzen heen, maar zet juist in op de bijzondere ontwikkelingen en initiatieven vanuit de stad zelf. Kruijver: "Er gebeurt in deze stad al heel veel. Ik noem het Hembrugterrein, Monet, de Zaanboulevard en de Zaanse Schans. Ik zie het als onze taak om partijen met elkaar te verbinden en zo een bijdrage te leveren aan de aantrekkelijkheid van de stad. Voor bezoekers én bewoners.”

Wooncarrière maken
Een aantrekkelijke stad gaat SMZ ook helpen hun ambities op het gebied van woonmarketing waar te maken. Daarin spelen bestaande inwoners een hoofdrol. De stichting wil deze bewoners verleiden om binnen de streek wooncarrière te maken. Goede culturele voorzieningen en mooie Stad aan de Zaan-evenementen gaan daarbij helpen.

Over Lex Kruijver
Lex Kruijver, in 1966 geboren in Zaandam, is directeur van Respons en senior consultant/partner van BV De Nieuwe Aanpak (DNA). Respons werd in 1993 door Kruijver opgericht en is inmiddels uitgegroeid tot de grootste informatieleverancier op het gebied van evenementen in Nederland. Vanuit adviesbureau BV DNA heeft Kruijver eerder citymarketingopdrachten uitgevoerd in o.a. Amstelveen, Assen, Helmond, ’s-Hertogenbosch, Veenendaal en Velsen. Vanuit DNA en Respons was Kruijver in 2008 mede-initiatiefnemer van het jaarlijkse Nationaal Congres Citymarketing (NCC), het eerste citymarketing congres in Nederland. Het congres vond vorig jaar plaats in Zaanstad.

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH




    ||| Nieuws |||

    19/08/25
    Booking.com berekent voorlopig commissie over laag btw-percentage
    Booking.com merkt de onrust in de markt van hotels door de komende btw-verandering van 9 naar 21%. D...
    19/08/25
    Aanmelden Duurzame KampeerAwards
    De Duurzame KampeerAwards zetten bedrijven in het zonnetje die de kampeerbranche verduurzamen. Of het nu gaat om een innovatief kampeermiddel, een natuurvriendelijke kampeerplek of een slim concept dat de sector verder helpt. Aanmelden voor deze awards kan nog tot 29 augustus.
    19/08/25
    Exclusief voor leden
    Programma B&B Vol liefde stimuleert boekingen
    Nederlandse Bed & Breakfasts doen deze zomer goede zaken, blijkt uit de nieuwste cijfers van Bedandbreakfast.nl. Het aantal reserveringsaanvragen op de website ligt deze zomer 13% hoger ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
    19/08/25
    Wat is een creditcard en hoe werkt het?
    Een creditcard is een handig financieel instrument dat je in staat stelt om aankopen te doen zonder direct geld uit te geven. In plaats daarvan leen je tijdelijk geld van de bank, dat je later terugbetaalt. Dit biedt niet alleen gemak, maar ook een zekere mate van financiële vrijheid. Veel mensen gebruiken een creditcard voor online aankopen, vakanties of onverwachte uitgaven.
    19/08/25
    Exclusief voor leden
    Rol accountant verandert
    Jaarlijks zitten veel recreatiebedrijven met hun accountant om tafel. De rol van de accountant veran...
    18/08/25
    Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
    Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.
    18/08/25
    Dagrecord voor stranden Leisurelands
    Op 13 augustus trokken duizenden mensen naar de recreatiegebieden van Leisurelands. In totaal bezochten zo’n 180.000 mensen de Gelderse stranden – een absoluut dagrecord voor dit jaar.
    18/08/25
    Exclusief voor leden
    Coosto biedt integratie Bluesky aan
    Beheerplatform voor sociale media Coosto breidt zijn aanbod uit met een integratie van Bluesky, het snelgroeiende socialmediaplatform dat inzet op openheid, privacy en inhoudelijke interactie.

    ||| Agenda |||

    27/08/25
    27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
    Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
    03/09/25 t/m 07-09-25
    03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
    In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
    11/09/25
    11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
    Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
    22/09/25
    22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
    De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
    01/10/25
    01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
    Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...