Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 02-06-2016
Auteur: Marc Gerlings

Elke Plek en izi.TRAVEL verbinden boekingsmachine erfgoed en camping

Camping en erfgoed vinden elkaar online

Elke Plek en izi.TRAVEL verbinden boekingsmachine erfgoed en camping

De zoek- en boeksite Elkeplek.nl en izi.TRAVEL zijn een samenwerking aangegaan. Izi.TRAVEL is een internationaal platform voor cultuur- en erfgoedorganisaties waar zijn hun aanbod kunnen presenteren. Het Nederlandse aanbod van dit platform wordt op boekingssite Elkeplek.nl ontsloten. Het streven van beide partijen is om verblijfs- en dagrecreatie meer met elkaar samen te laten samenwerken, meldt directeur Jeroen Wilhelm aan NRIT. Het gaat om meer dan boekingen.


Online verblijf en uitje regelen
Deze samenwerking sluit aan op de visie van beide organisaties. De consument wordt steeds meer digitaal en wil online zijn volledige programma kunnen plannen. "We zien dat nog maar heel weinig tussen aanbieders van dag- en verblijfsrecreatie wordt samengewerkt. Wij willen daar als marktpartijen nu een stimulans aan geven.” Aldus Jeroen Wilhelm, directeur van Elke Plek.

Elke Plek is een boekingsplatform dat plaats biedt aan ieder type recreatiebedrijf in Nederland. Het betreft kampeerbedrijven, huuraccommodatiebedrijven, groepsaccommodaties, sauna- en wellness bedrijven, zwembaden, outdoor bedrijven en dagrecreatie. Elke Plek is een handelsnaam van Recreatie Nederland BV en het bedrijf werkt samen met RECRON, de branchevereniging van Nederlandse recreatieondernemers.


Consument schakelt tijdens de trip over naar smartphone
Izi.TRAVEL ziet dat de consument thuis op de laptop of pc hun reis boekt, maar eenmaal de deur uit schakelen ze over op hun smartphone. Middels de izi.TRAVEL app kunnen ze zowel voor als tijdens hun verblijf genieten van culturele storytelling op locatie. Naast musea en VVV’s bieden steeds meer partijen audiotours aan, zoals campings, B&B’s en verhuurbedrijven van bijvoorbeeld fietsen, boten en kano’s. De samenwerking tussen Elkeplek.nl en izi.TRAVEL maakt hiermee een totaalbeleving mogelijk.

Inmiddels hebben 2 miljoen mensen de izi.TRAVEL app gedownload en zijn ruim 1000 musea en 2500 buitentours aanwezig in meer dan 70 landen. Het platform is open en gratis. Zowel professionals als reizigers hebben gratis toegang tot izi.TRAVEL om persoonlijke multimediale verhalen te creëren, publiceren en zo hun eigen, lokale cultuur te delen.


Eerst via kaart later in aanbod
In eerste instantie wordt het aanbod van izi.TRAVEL op Elkeplek.nl gepresenteerd bij verblijfsrecreatiebedrijven. Dit wordt gedaan via de kaartfunctie. Later zal ook op de site van izi.travel het relevante verblijfsaanbod zoals op Elkeplek.nl te vinden is worden getoond. Op deze manier wordt unieke content samengevoegd tot een geheel dat voor de consument meer overzicht geeft.De consument kan nu vooraf het cultureel aanbod verkennen, of tijdens het verblijf genieten van bijzondere wandel, fiets- en museum audiotours.

Trefwoorden: elkeplek, boeken, boeking, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.
15/07/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs stroomlijnt registratie tot leadgeneratie
Koninklijke Jaarbeurs bundelt haar krachten met het internationale eventmanagementplatform Visit by GES. Met deze stap brengt de Utrechtse evenementenorganisatie al haar registratie, ticketing, matchmaking en leadgeneratie onder in één centraal platform.
15/07/25
Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio's Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
14/07/25
Frieslands museumnacht 2025 'Als sterren vallen'
Op zaterdag 27 september 2025 beleeft Friesland de vierde editie van Museumnacht FRL. Het thema is 'Als sterren vallen'. Dit is de enige provinciebrede museumnacht in Nederland.
14/07/25
Groene Hart Visie: Recreatie is geen bedreiging, maar een kans – mits goed georganiseerd
Het Groene Hart staat op scherp. In de nieuwste editie van het digitale magazine Groene Hart Visie wordt duidelijk dat recreatie in dit kwetsbare landschap niet alleen spanning oproept, maar ook richting kan geven.