Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-05-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Sociaal Fonds Recreatie krijgt nieuwe naam: KIKK

Sociaal Fonds Recreatie krijgt nieuwe naam: KIKK
De stichting Sociaal Fonds Recreatie krijgt een nieuwe naam: KIKK. Uit onderzoek onder medewerkers en ondernemers in de recreatiesector bleek dat er behoefte is aan meer zichtbaarheid van het Sociaal Fonds Recreatie als centrale informatiebron.


Met het merk KIKK willen het fonds het imago van SFRecreatie laten aansluiten op de uitstraling van de sector. Daarnaast werd er in het onderzoek gevraagd naar de aantrekkelijke aspecten van werken in de sector. Medewerkers noemde daarop spontaan de goede (vakantie)sfeer die er heerst in de sector en ‘het mensen naar de zin maken’. Deze twee aspecten vormen de basis voor KIKK!




Over het Sociaal Fonds Recreatie

De stichting Sociaal Fonds Recreatie (SFRecreatie) heeft als doel het financieren, subsidiëren en ontwikkelen van activiteiten die gericht zijn op het zo goed mogelijk functioneren van de sector. Deze activiteiten zijn vooral gericht op opleiden & ontwikkeling en arbeidsmarkt & arbeidsvoorwaarden. De Stichting Sociaal Fonds Recreatie (SFRecreatie) vertegenwoordigt de sectoren verblijfsrecreatie (campings, bungalowparken en groepsaccommodaties) en zwembaden. Het bestuur van SFRecreatie bestaat uit vertegenwoordigers namens werkgevers (RECRON) en werknemers (FNV Recreatie, CNV Vakmensen en FNV Publiek Belang). Bij SFRecreatie zijn ruim 1.600 bedrijven aangesloten waar in het hoogseizoen ruim 31.000 werknemers werken.

Link: http://kikk-recreatie.nl/
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, cao, arbeid, arbeidsvoorwaarden

CELTH



||| Nieuws |||

30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
27/06/25
DierenPark Amersfoort lanceert zomers familie-evenement
Deze zomervakantie verandert DierenPark Amersfoort in een bruisend festivalbos. Van 23 tot en met 26 juli vindt de eerste editie van het ZOOmer Festival plaats. Bezoekers kunnen genieten van livemuziek, entertainment en zomerse lekkernijen.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
12/06/25
Mijlpaal EuroParcs Enkhuizer Strand: eerste gasten gearriveerd
Vrijdag 6 juni arriveerden de eerste gasten voor hun vakantie op EuroParcs Enkhuizer Strand aan het IJsselmeer.