Geplaatst op: 17-05-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Secret Escapes in één jaar tijd 750.000 Nederlandse leden

Secret Escapes in één jaar tijd 750.000 Nederlandse leden

De bijzondere en indringende reclamecampagne heeft zeker een grote rol gespeeld bij de spectaculaire groei van reisaanbieder Secret Escapes. Deze luxe members-only reisaanbieder is pas één jaar actief op de Nederlandse markt en heeft al 750.000 leden. Best bijzonder in een tijd waar het algemene gevoel is dat mensen zich niet meer willen binden. De leegloop in bijvoorbeeld de kerk, bij sportverenigingen, politieke partijen of muziekverenigingen illustreren deze stelling. Maar op basis van de casus Secret Escapes kun je deze stelling in zijn algemeenheid wel naar de prullenbak verwijzen. Nederlanders willen dus best ergens lid van worden als je maar het juiste aanbod doet. En ja, dat het lidmaatschap gratis is met exclusieve aanbiedingen, trekt ons Nederlanders natuurlijk extra snel over de streep. Een no strings attached lidmaatschap werkt blijkbaar.


Secret Escapes biedt haar leden exclusieve korting op de beste en meest luxe hotels wereldwijd. Inmiddels telt het online reisplatform 750.000 Nederlandse leden en zijn er 2.500 reisaanbiedingen gepromoot. Wereldwijd heeft de organisatie meer dan 28 miljoen leden en heeft al meer dan 3,6 miljoen hotelovernachtingen verkocht. Uit intern onderzoek is gebleken dat de Nederlandse leden veelal voor stedentrips naar Berlijn en New York kiezen. Secret Escapes verwacht verder te groeien naar 1,5 miljoen leden eind 2016. Kracht van Secret Escapes is - net als bijvoorbeeld Travel Bird - het compacte aanbod dat maar een beperkte tijd op de site staat. De uitbreiding van het bedrijf wordt medegefinancierd met een investering van 60 miljoen dollar van Google Ventures en Octopus Ventures.


Eén jaar members-only korting

Secret Escapes biedt haar Nederlandse leden sinds het voorjaar van 2015 exclusieve kortingen op hotels en reizen via www.secretescapes.nl. Lid worden kost niets en is laagdrempelig op basis van uitsluitend een e-mailadres. Van een romantisch boetiekhotel in eigen land tot tropisch genieten in een heerlijk wellnessresort ver weg: de reisexperts van Secret Escapes selecteren wekelijks de scherpste online hoteldeals op basis van de beste prijsgarantie inclusief leuke extra’s zoals upgrades en spabehandelingen voor een op en top vakantiegevoel. Elke week worden deze luxe deals via een nieuwsbrief aan de leden gepresenteerd.


2.500 reisaanbiedingen

Het afgelopen jaar bood Secret Escapes haar Nederlandse leden totaal al 2.500 reisaanbiedingen aan. Stedentrips naar Berlijn en New York waren het meest in trek. Zowel in eigen land als in buurland België bezoeken Nederlanders graag een stad. Grote Duitse steden naast Berlijn zoals Düsseldorf en Frankfurt zijn eveneens populair. Naast citytrips zag Secret Escapes dat Nederlanders ook graag kiezen voor luxe wellnesshotels. Gaan we verder weg? Dan gaat de reis vaak naar Italië of Thailand.

Trefwoorden: reisbranche, touroperators, aanbiedingen, exclusieve vakanties

CELTH



||| Nieuws |||

23/06/25
Exclusief voor leden
Rapportage Meimaand fietsmaand door RBT Heuvelrug
In mei heeft RBT Heuvelrug het thema fietsen, 'Meimaand fietsmaand', in de schijnwerpers gezet, met een uitgebreide combinatie van winacties, advertenties, artikelen, arrangementen en vernieuwde themaroutes.
23/06/25
Exclusief voor leden
Plaswijckpark mag Koninklijk Wapen voeren
Koning Willem-Alexander heeft het Recht tot het voeren van het Koninklijk Wapen met de toevoeging ‘Bij Koninklijke Beschikking Hofleverancier’ toegekend aan Stichting Plaswijckpark. Dit bekende Rotterdamse park ontvangt jaarlijks rond de 450.000 bezoekers.
20/06/25
Exclusief voor leden
Provincie Limburg schiet musea te hulp
De drie provinciale musea in Limburg krijgen hulp van de Provincie om hun stijgende kosten te kunnen betalen.
20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
20/06/25
Exclusief voor leden
Recreatief fietsen in de lift: ontspanning en gezondheid als belangrijkste drijfveren
Het recreatief fietsen in Nederland zit in de lift. Nederlanders maken jaarlijks in totaal 532 miljo...
20/06/25
Groei Nederlands toerisme in april 2025: autonome stijging én gunstige vakantiespreiding
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.
19/06/25
Vrijwilligers erfgoed en natuur krijgen waardering
Onder het motto ‘Handen uit de mouwen!’ werd zaterdag in vestingstad Hellevoetsluis de Provinciale Vrijwilligersdag 2025 feestelijk geopend door gedeputeerden Anne Koning en Meindert Stolk. De jaarlijkse bijeenkomst zette de duizenden vrijwilligers in het erfgoed en groen van Zuid-Holland in het zonnetje.

||| Agenda |||

24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...