Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 11-05-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Amerikaanse toeristen blijven Europa trouw

Amerikaanse toeristen blijven Europa trouw
Het beeld dat Amerikanen bij het minste of geringste signaal van onveiligheid een bestemming de rug toekeren, blijkt niet te kloppen. Dat blijkt uit onderzoek van de Travel Leaders Group onder 3.431 Amerikanen. Van de ondervraagden die concrete plannen hadden voor een vakantie naar Europa in 2016 zit ook Frankrijk in de top vijf van te bezoeken landen, naast het Verenigd Koninkrijk, Italië, Duitsland en Ierland. Maar een heel klein deel van de ondervraagden (1,7%) die nadachten over een vakantie naar Europa heeft die plannen laten varen. Verheugend voor Nederland is dat ons land in de top 5 van bezochte Europese landen staat.

"Het nieuwe normaal in de tegenwoordige wereld betekent dat risico's overal bestaan, ook thuis. Het is daarom niet verwonderlijk dat uit ons nieuwste onderzoek blijkt dat Amerikanen in hun wens om de wereld te ontdekken zich niet laten lijden door angst", zei CEO Ninan Chacko van de Travel Leaders Group.

België en Rusland worden gemeden
Gevraagd naar landen die ze in het licht van de recente gebeurtenissen in Europa zouden mijden, worden alleen België (14%) en Rusland (14%) genoemd. Een grote meerderheid (64%) trekt zich qua bestemmingskeuze niets aan van de recente gebeurtenissen. De belangrijkste redenen om überhaupt niet naar Europa op vakantie te gaan, zijn andere vakantieplannen (49%), de kosten (31%) en pas dan zorgen over de veiligheid (26%). Van de ondervraagden is 16% niet geïnteresseerd in een vakantie naar Europa en heeft 6% geen vakantie.

Nederland in de top 5
De Amerikanen die dit jaar al naar Europa zij gereisd (8% van de ondervraagden) hebben het Verenigd Koninkrijk (1), Frankrijk (2), Italie (3), Duitsland (4) en Nederland (5) bezocht.
Topics:Toerisme
Trefwoorden: internationaal toerisme

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...