Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 11-05-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Amerikaanse toeristen blijven Europa trouw

Amerikaanse toeristen blijven Europa trouw
Het beeld dat Amerikanen bij het minste of geringste signaal van onveiligheid een bestemming de rug toekeren, blijkt niet te kloppen. Dat blijkt uit onderzoek van de Travel Leaders Group onder 3.431 Amerikanen. Van de ondervraagden die concrete plannen hadden voor een vakantie naar Europa in 2016 zit ook Frankrijk in de top vijf van te bezoeken landen, naast het Verenigd Koninkrijk, Italië, Duitsland en Ierland. Maar een heel klein deel van de ondervraagden (1,7%) die nadachten over een vakantie naar Europa heeft die plannen laten varen. Verheugend voor Nederland is dat ons land in de top 5 van bezochte Europese landen staat.

"Het nieuwe normaal in de tegenwoordige wereld betekent dat risico's overal bestaan, ook thuis. Het is daarom niet verwonderlijk dat uit ons nieuwste onderzoek blijkt dat Amerikanen in hun wens om de wereld te ontdekken zich niet laten lijden door angst", zei CEO Ninan Chacko van de Travel Leaders Group.

België en Rusland worden gemeden
Gevraagd naar landen die ze in het licht van de recente gebeurtenissen in Europa zouden mijden, worden alleen België (14%) en Rusland (14%) genoemd. Een grote meerderheid (64%) trekt zich qua bestemmingskeuze niets aan van de recente gebeurtenissen. De belangrijkste redenen om überhaupt niet naar Europa op vakantie te gaan, zijn andere vakantieplannen (49%), de kosten (31%) en pas dan zorgen over de veiligheid (26%). Van de ondervraagden is 16% niet geïnteresseerd in een vakantie naar Europa en heeft 6% geen vakantie.

Nederland in de top 5
De Amerikanen die dit jaar al naar Europa zij gereisd (8% van de ondervraagden) hebben het Verenigd Koninkrijk (1), Frankrijk (2), Italie (3), Duitsland (4) en Nederland (5) bezocht.
Topics:Toerisme
Trefwoorden: internationaal toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

20/06/25
Exclusief voor leden
Recreatief fietsen in de lift: ontspanning en gezondheid als belangrijkste drijfveren
Het recreatief fietsen in Nederland zit in de lift. Nederlanders maken jaarlijks in totaal 532 miljo...
20/06/25
Groei Nederlands toerisme in april 2025: autonome stijging én gunstige vakantiespreiding
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.
19/06/25
Vrijwilligers erfgoed en natuur krijgen waardering
Onder het motto ‘Handen uit de mouwen!’ werd zaterdag in vestingstad Hellevoetsluis de Provinciale Vrijwilligersdag 2025 feestelijk geopend door gedeputeerden Anne Koning en Meindert Stolk. De jaarlijkse bijeenkomst zette de duizenden vrijwilligers in het erfgoed en groen van Zuid-Holland in het zonnetje.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
19/06/25
Exclusief voor leden
BRO wordt Movares
"De naam BRO gaat verdwijnen en dat doet wel pijn", meldt de directie van BRO. "We gaan met 10 afzonderlijke bedrijven samen het nieuwe Movares vormen."
18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Exclusief voor leden
Siblu breidt uit in Europa met focus op tweede huis in de natuur
De Franse vakantieorganisatie Siblu zet een nieuwe stap in haar Europese groeistrategie met de overname van zeven vakantieparken. Interessant is de nieuwe focus op het eigen gebruik van de tweede woning door de eigenaren.
18/06/25
Nederlanders kiezen massaal voor zekerheid op vakantie
Een zorgeloze vakantie begint voor veel Nederlanders met een goede voorbereiding. Uit onderzoek van Allianz Direct blijkt dat 77% van de Nederlanders een reisverzekering heeft of afsluit. Daarbij kiest 24% voor een doorlopende verzekering, terwijl 22% een kortlopende variant verkiest.

||| Agenda |||

24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...