Geplaatst op: 28-04-2016

WOW air zoekt vier SnapTravellers

WOW air zoekt vier SnapTravellers

De IJslandse lowcost luchtvaartmaatschappij WOW air geeft haar Snapchat-account drie maanden uit handen aan de vier meest originele, creatieve en interessante Snapchatters.


Zij moeten hun WOW-bestemmingen bezoeken en hun reiservaringen delen via social media. SnapTravelers noemt WOW air deze gloednieuwe groep ontdekkingsreizigers. Wie een SnapTraveller wil worden moet zijn snapchat-story uploaden op snaptraveler.wowair.com. WOW air selecteert vervolgens de vier inzendingen met de hoogste WOW-factor.


Inzenden

Inzendingen zijn nu wereldwijd geopend van 25 april tot 8 mei en de vier uitverkoren SnapTravelers zullen worden bekendgemaakt op 17 mei 2016. Iedere SnapTraveler reist af naar drie toplocaties en wordt daar volledig in de watten gelegd. Vluchten, hotelovernachtingen, activiteiten en overige uitgaven – WOW air neemt dit voor haar rekening. Via Snapchat en de WOW air social media accounts moeten de reizigers de achterban op de hoogte houden.


Over WOW air

WOW air is de enige low-cost airline van IJsland en vliegt vanaf luchthaven Keflavik bij Reykjavik naar 20 bestemmingen in Europa en de Verenigde Staten. Het bedrijf werd in 2011 opgericht door IJslandse ondernemer Skúli Mogensen. Op 1 juni 2015 werd Amsterdam aan de WOW-bestemmingen toegevoegd. Momenteel werken er 200 mensen en bestaat de vloot uit twee gloednieuwe Airbus A321’s, drie Airbus A320’s en één Airbus A319-100. De paarse airline is ontzettend punctueel met 92% op tijd arriverende vluchten in 2014. WOW air biedt de laagste tarieven, de nieuwste toestellen met de laagste uitstoot en de crew met de grootste glimlach. WOW air is populair: in 2014 werden 90.000 reizigers vervoerd, dit jaar wordt geschat op 450.000 passagiers en naar verwachting zet de groei in 2016 door tot 800.000.

Link: http://snaptraveler.wowair.com/
Trefwoorden: social media, snapchat, luchtvaartmaatschappijen

CELTH




||| Nieuws |||

14/08/25
Trend: Nederlanders zoeken vaker koelere destinaties op
Terwijl Nederland massaal op vakantie is, draait de ANWB Alarmcentrale op volle kracht. Halverwege het zomerseizoen heeft de ANWB Alarmcentrale al ruim 450.000 meldingen ontvangen van vakantiegangers in binnen- en buitenland. Op drukke dagen gaat het om zo’n 15.000 digitale meldingen en telefoontjes per dag. Opvallend is dat steeds meer pechhulpvragen komen uit Scandinavië, terwijl het aantal meldingen uit traditionele zonbestemmingen zoals Frankrijk en Italië achterblijft.
13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in het zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...