Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-04-2016

Nominaties Nationale Citymarketing Trofee bekend

Nominaties Nationale Citymarketing Trofee bekend
De nominaties van de 7e editie van de Nationale Citymarketing Trofee zijn bekend. In beide categorieën zijn er dit jaar drie genomineerden. In de categorie boven 100.000 inwoners zijn dit Rotterdam, Den Haag en Eindhoven. In de categorie tot 100.000 inwoners zijn Helmond, Kampen en Goeree-Overflakkee de genomineerde gemeenten.

In de periode voorafgaand aan de nominaties, zijn gemeenten in staat gesteld om zichzelf aan te melden voor de Nationale Citymarketing Trofee. De aanmeldingen zijn daarna voorgelegd aan de jury. Bij de vaststelling van de nominaties heeft de jury gekeken naar vakinhoudelijke elementen als beleidsmatige aanpak, organisatie, mediaprofilering, monitoring en aantoonbare effecten van citymarketing. Ook is gekeken naar spraakmakende en/of opvallende marketingactiviteiten in 2015 en is de jury altijd op zoek naar vernieuwing en de bijdrage aan het vakgebied.

Nieuwe juryvoorzitter Alexander Rinnooy Kan
De jury staat onder leiding van Prof. dr. Alexander Rinnooy Kan, universiteitshoogleraar Economie en Bedrijfskunde aan de Universiteit van Amsterdam. De jury bestaat verder uit; Erik Braun (universitair docent Erasmus Universiteit Rotterdam), Eric de Kluis (hoofdredacteur Binnenlands Bestuur), Thom Ummels (lid gemeenteraad Zaltbommel) en Hans Oostendorp (Necker van Naem). Binnenkort komt de jury bijeen om de genomineerde gemeenten te beoordelen. Dat gebeurt onder andere op basis van een mondelinge toelichting door de zes gemeenten.

Uitreiking op Nationaal Congres Citymarketing
De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) wordt dit jaar voor de 7e keer uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing. Dit landelijk congres wordt dit jaar gehouden op maandag 6 juni in Arnhem. Meer informatie: www.nationaalcongrescitymarketing.nl.

De eerdere winnaars


tot 100.000

100.000+ (inwoners)

2010

Assen

Den Haag

2011

Lelystad

Den Haag

2012

Bergen op Zoom

Dordrecht

2013

Veenendaal

Groningen

2014

Leeuwarden

Eindhoven

2015

Helmond

Eindhoven


Link: http://www.nationaalcongrescitymarketing.nl/
Topics:Marketing
Trefwoorden: citymarketing, stedelijk toerisme

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...