Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-04-2016

Site VVV Texel trekt veel nieuwe eilandbezoekers

Site VVV Texel trekt veel nieuwe eilandbezoekers
De website van de VVV Texel trekt veel nieuwe bezoekers. Dat blijkt uit een enquête die de VVV hield onder websitebezoekers naar aanleiding van een nieuwe site. Maar liefst 72% bezocht voor het eerst het eiland. De nieuwe site is zowel gericht op het inspireren van nieuwe gasten als genereren van boekingen. 


De lancering van de vernieuwde website was voor de VVV een mooie gelegenheid om bezoekers van www.texel.net te vragen naar hun Texelervaringen en hun band met het eiland. Maar liefst 72% van de respondenten gaf aan dat zij de eerste uit hun familie zijn die het eiland bezoeken. 20% kwam al met z’n ouders op Texel, van 6% waren opa en oma de eerste Texelbezoekers en van 2% de overgrootouders.


Gevoel dat je echt weg bent

Gevraagd naar de Texel-ervaring die het langst blijft hangen bij terugkomst, noemde 25% van de ondervraagden ‘het gevoel dat je echt weg bent’ - een resultaat dat goed past bij de campagne ‘Echt Weg’ waarmee de VVV het eiland al geruime tijd afficheert. 20% van de respondenten roemde ‘de ontspannen sfeer op het eiland’, gevolgd door ‘de mooie stranden’ (17%), ‘de mooie natuur’ (16%) en ‘de frisse lucht’ (11%). Slecht weer tijdens het Texelbezoek maakt nauwelijks indruk; slechts 4 respondenten (nog geen 1%) gaf aan dat dat hen het langst was bijgebleven.


1,7 miljoen bezoekers

De drukbezochte website van de VVV richt zich sterk op nieuwe bezoekers. Voordat zij hun eerste voet op Texelse bodem zetten, hebben de meesten al een digitale reis naar het eiland gemaakt. In 2015 bekeken meer dan 1,7 miljoen mensen ruim 21 miljoen pagina’s op texel.net, de website waarmee de VVV het eiland onder de aandacht brengt in Nederland en Duitsland. Al deze bezoekers bij elkaar maakten meer dan 20.000 boekingen voor accommodaties en evenementen op het eiland.


Nieuw design

Na tien jaar in gebruik te zijn geweest, vond VVV-directeur De Waal het tijd voor een grondige renovatie van de site. Met een nieuwe huisstijl en meer ruimte voor foto’s, verhalen en video’s van bezoekers en Texelaars kreeg texel.net een frisse, nieuwe ‘voorkant’ met meer dynamiek. Daarnaast werd de website voorzien van ‘responsive design’ waarmee het beeld zich afhankelijk van het apparaat en de schermgrootte van bezoekers direct aanpast. Teksten, formulieren, video’s en afbeeldingen kunnen op alle soorten pc’s, tablets en smartphones worden bekeken zonder in te zoomen of te schuiven. Zo ontstaat voor iedereen de optimale gebruikservaring.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv, waddeneilanden, waddengebied, kustgebieden

CELTH



||| Nieuws |||

18/07/25
Eerste 'surf-kas' zuivert Amsterdams kanaalwater
De Amsterdamse ontwerper Frederik van Os heeft een innovatieve manier bedacht om waterrecreatie te combineren met ecologisch herstel. Zijn project, de Surf Pill, is een drijvende ‘surf-kas’ die kanaalwater zuivert terwijl mensen erop kunnen surfen.
18/07/25
OECD prijst Nederlandse Landelijke Data Alliantie als inspirerend voorbeeld
De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OECD) noemt de Nederlandse Landelijke Data Alliantie een inspirerend voorbeeld in haar recente rapport 'Using alternative data sources and tools to measure and monitor tourism.' De LDA wordt geprezen om haar innovatieve aanpak in het verzamelen, standaardiseren en delen van toerismedata.
18/07/25
Koelere bestemmingen populair bij last-minute zomervakanties
Nederlandse vakantiegangers die deze zomer nog snel een reis boeken, kiezen opvallend vaak voor koelere bestemmingen. Uit recente boekingsdata van reisorganisatie Riksja Travel blijkt dat 15% van de last-minuteaanvragen gericht is op landen als IJsland, Noorwegen, Schotland, Canada en de Azoren.
18/07/25
Hein Pasman wordt directeur Landschap Erfgoed Utrecht
Hein Pasman is met ingang van 1 juli jl. benoemd tot algemeen directeur van Landschap Erfgoed Utrecht. Pasman nam deze positie al enige maanden waar na het vertrek van de vorige directeur. De tijdelijke invulling is nu door de Raad van Toezicht omgezet in een permanente aanstelling.
17/07/25
Exclusief voor leden
Kom je in aanmerking voor regeling Kunst Erfgoed Festival?
Organiseer je een festival, biënnale/triënnale of vergelijkbaar evenement gericht op beeldende kunst en/of erfgoed? Of wil je beeldende kunst en/of erfgoed tonen binnen een andersoortige context, zoals een pop- of theaterfestival? Misschien kom je in aanmerking voor een bijdrage Kunst Erfgoed Festival van Mondriaan Fonds.
17/07/25
easyJet boekt sterke winstgroei in derde kwartaal 2025 en blijft optimistisch over toekomst
Luchtvaartmaatschappij easyJet heeft in het derde kwartaal achter de rug met meer winst, capaciteit en bezetting.
16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...