Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-04-2016
Auteur: Marc Gerlings

Merk Grontmij verdwijnt en maakt plaats voor Sweco

Merk Grontmij verdwijnt en maakt plaats voor Sweco

Advies- en ingenieursbureau Grontmij Nederland gaat op 4 april 2016, na ruim 100 jaar, verder onder de naam Sweco Nederland. Grontmij is op 1 oktober 2015 overgenomen door Sweco en behoort door de overname tot het grootste advies- en ingenieursbureau van Europa. Het bureau voert nog steeds opdrachten uit in natuur, recreatie en gebiedsontwikkeling.


Ton de Jong, directeur van Sweco Nederland: "We kijken uit naar deze nieuwe fase voor ons bedrijf, waarin we de kennis en ervaring van twee bedrijven combineren, die beide al meer dan 100 jaar succesvol zijn."

In Nederland werken 1.700 mensen op de terreinen water, energie, gebiedsontwikkeling, mobiliteit en infrastructuur, bouw en vastgoed en industrie. In Nederland heeft het bureau negen vestigingen.


Logo op kantoor Groningen al vervangen
De naamswijziging is de afgelopen maanden minutieus voorbereid. Alle materialen met Grontmij logo, van briefpapier en koffiekopjes tot website, moesten vervangen of verwijderd worden. Op zaterdag 2 april is het Grontmij logo op het dak van het kantoor in Groningen vervangen door het Sweco logo, met inzet van een hoogwerker. Op maandag 4 april gebeurt dit op de kantoren in Rotterdam en Eindhoven. De overige kantoren worden uiteraard ook voorzien van het Sweco logo. Op 4 april start een mediacampagne inclusief radio commercials, billboards en printadvertenties.

Trefwoorden: recreatie, gebiedsontwikkeling, mobiliteit

CELTH



||| Nieuws |||

15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.
15/07/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs stroomlijnt registratie tot leadgeneratie
Koninklijke Jaarbeurs bundelt haar krachten met het internationale eventmanagementplatform Visit by GES. Met deze stap brengt de Utrechtse evenementenorganisatie al haar registratie, ticketing, matchmaking en leadgeneratie onder in één centraal platform.
15/07/25
Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio's Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
14/07/25
Frieslands museumnacht 2025 'Als sterren vallen'
Op zaterdag 27 september 2025 beleeft Friesland de vierde editie van Museumnacht FRL. Het thema is 'Als sterren vallen'. Dit is de enige provinciebrede museumnacht in Nederland.
14/07/25
Groene Hart Visie: Recreatie is geen bedreiging, maar een kans – mits goed georganiseerd
Het Groene Hart staat op scherp. In de nieuwste editie van het digitale magazine Groene Hart Visie wordt duidelijk dat recreatie in dit kwetsbare landschap niet alleen spanning oproept, maar ook richting kan geven.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.