Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-03-2016

NBTC, Schiphol en Jet Airways samen in Hollandpromotie in India

NBTC, Schiphol en Jet Airways samen in Hollandpromotie in India
Vanaf eind maart biedt de Indiase luchtvaartmaatschappij Jet Airways dagelijkse (retour)vluchten van Delhi en Mumbai naar Amsterdam Airport Schiphol. Hiermee komt Nederland een stuk dichterbij voor de miljoenen Indiase reizigers, en wordt de aanwezigheid van Nederland versterkt op deze snel groeiende en naar buiten gerichte reismarkt.


Op 27 maart 2016 vindt de eerste Jet Airways-vlucht naar Schiphol plaats. Vanaf die datum zal de Indiase maatschappij op deze verbinding een Airbus A330-300 inzetten, met 34 plekken in de Premier Class en 259 in Economy Class.


Gezamenlijke marktbewerking

Jet Airways, Amsterdam Airport Schiphol en NBTC Holland Marketing hebben gezamenlijk geïnvesteerd in een samenwerking voor 2016, gericht op het vergroten van de Indiase vraag naar reizen naar Nederland en om Nederland op de toeristische kaart te zetten in India. Centraal in de strategische activiteiten staat de bewerking van de reisindustrie, pers en consumenten, onder andere met 400 destination-branded radio cabs (een populair type taxi), in Mumbai en Delhi.


De heren Alphonsus Stoelinga, de Nederlandse ambassadeur in India, Jos Vranken, Algemeen Directeur van NBTC, Wilco Sweijen, Director Aviation Marketing Amsterdam Airport Schiphol, en Guarang Shetty, Senior VP en Commercial whole-time Director van Jet Airways waren aanwezig bij de openingsceremonie van de campagne op 21 maart in Delhi.


Verbinding met de wereld

Wilco Sweijen van Amsterdam Airport Schiphol is blij met deze samenwerking: "Met oog op ons 100-jarig jubileum is dit een fantastisch cadeau voor Schiphol. Het is een grote eer dat Jet Airways onze luchthaven gekozen heeft. Schiphol wenst Nederland zo goed mogelijk met de rest van de wereld te verbinden, en de samenwerking met Jet Airways brengt ons een stap dichterbij dat doel.”


Enorm potentieel Indiase markt

Jos Vranken van NBTC: "Met deze nieuwe directe vluchten van Jet Airways hebben we er alle vertrouwen in dat Nederland zal kunnen profiteren van het enorme potentieel van de Indiase markt, zodat we in 2020 de 16 miljoen aan wereldwijde bezoekers bereiken. Met de compacte aard van ons land en het hoge volume aan bezoekersattracties en -activiteiten lijkt Nederland op één grote metropool, en wij positioneren Nederland dan ook als ‘HollandCity’. Dit geeft Indiase bezoekers het hele jaar door redenen om naar Nederland te reizen, of hun passie nu in cultuur, winkelen, fietsen of gewoon in het genieten van de miljoenen tulpen ligt.” NBTC verwacht dit jaar zo’n 150.000 Indiase toeristen en zakelijke bezoekers in Nederland.

Trefwoorden: inkomend toerisme, india, samenwerking, luchtvaart

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...