Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-03-2016

NBTC, Schiphol en Jet Airways samen in Hollandpromotie in India

NBTC, Schiphol en Jet Airways samen in Hollandpromotie in India
Vanaf eind maart biedt de Indiase luchtvaartmaatschappij Jet Airways dagelijkse (retour)vluchten van Delhi en Mumbai naar Amsterdam Airport Schiphol. Hiermee komt Nederland een stuk dichterbij voor de miljoenen Indiase reizigers, en wordt de aanwezigheid van Nederland versterkt op deze snel groeiende en naar buiten gerichte reismarkt.


Op 27 maart 2016 vindt de eerste Jet Airways-vlucht naar Schiphol plaats. Vanaf die datum zal de Indiase maatschappij op deze verbinding een Airbus A330-300 inzetten, met 34 plekken in de Premier Class en 259 in Economy Class.


Gezamenlijke marktbewerking

Jet Airways, Amsterdam Airport Schiphol en NBTC Holland Marketing hebben gezamenlijk geïnvesteerd in een samenwerking voor 2016, gericht op het vergroten van de Indiase vraag naar reizen naar Nederland en om Nederland op de toeristische kaart te zetten in India. Centraal in de strategische activiteiten staat de bewerking van de reisindustrie, pers en consumenten, onder andere met 400 destination-branded radio cabs (een populair type taxi), in Mumbai en Delhi.


De heren Alphonsus Stoelinga, de Nederlandse ambassadeur in India, Jos Vranken, Algemeen Directeur van NBTC, Wilco Sweijen, Director Aviation Marketing Amsterdam Airport Schiphol, en Guarang Shetty, Senior VP en Commercial whole-time Director van Jet Airways waren aanwezig bij de openingsceremonie van de campagne op 21 maart in Delhi.


Verbinding met de wereld

Wilco Sweijen van Amsterdam Airport Schiphol is blij met deze samenwerking: "Met oog op ons 100-jarig jubileum is dit een fantastisch cadeau voor Schiphol. Het is een grote eer dat Jet Airways onze luchthaven gekozen heeft. Schiphol wenst Nederland zo goed mogelijk met de rest van de wereld te verbinden, en de samenwerking met Jet Airways brengt ons een stap dichterbij dat doel.”


Enorm potentieel Indiase markt

Jos Vranken van NBTC: "Met deze nieuwe directe vluchten van Jet Airways hebben we er alle vertrouwen in dat Nederland zal kunnen profiteren van het enorme potentieel van de Indiase markt, zodat we in 2020 de 16 miljoen aan wereldwijde bezoekers bereiken. Met de compacte aard van ons land en het hoge volume aan bezoekersattracties en -activiteiten lijkt Nederland op één grote metropool, en wij positioneren Nederland dan ook als ‘HollandCity’. Dit geeft Indiase bezoekers het hele jaar door redenen om naar Nederland te reizen, of hun passie nu in cultuur, winkelen, fietsen of gewoon in het genieten van de miljoenen tulpen ligt.” NBTC verwacht dit jaar zo’n 150.000 Indiase toeristen en zakelijke bezoekers in Nederland.

Trefwoorden: inkomend toerisme, india, samenwerking, luchtvaart

CELTH



||| Nieuws |||

14/07/25
Frieslands museumnacht 2025 'Als sterren vallen'
Op zaterdag 27 september 2025 beleeft Friesland de vierde editie van Museumnacht FRL. Het thema is 'Als sterren vallen'. Dit is de enige provinciebrede museumnacht in Nederland.
14/07/25
Groene Hart Visie: Recreatie is geen bedreiging, maar een kans – mits goed georganiseerd
Het Groene Hart staat op scherp. In de nieuwste editie van het digitale magazine Groene Hart Visie wordt duidelijk dat recreatie in dit kwetsbare landschap niet alleen spanning oproept, maar ook richting kan geven.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
14/07/25
850 vrijwilligers klaar voor wandelaars Vierdaagse
Opnieuw staan ruim 850 vrijwilligers van het Rode Kruis klaar om wandelaars te helpen op de 107de Nijmeegse 4Daagse. Bijna 400 blaarbehandelaars zullen de komende dagen duizenden blaarbehandelingen uitvoeren, met maar één doel: zorgen dat zoveel mogelijk wandelaars de finish halen.
11/07/25
De fuik van nepadvertenties voor vakanties
Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.
11/07/25
Bosbranden en hitte in zuidelijk Europa
Het Rode Kruis waarschuwt vakantiegangers die dit weekend naar zuidelijk Europa trekken. De hulporganisatie roept mensen op om goed voorbereid met vakantie te gaan. Met flinke bosbranden en zeer hoge temperaturen in Frankrijk, Spanje, Griekenland en Turkije ligt een noodsituatie deze zomer op de loer.
10/07/25
Exclusief voor leden
Madurodam opent grootste attractie ooit: De Windjager
Madurodam in Den Haag heeft vandaag haar nieuwste en grootste overdekte attractie geopend: De Windjager. Deze innovatieve dark ride laat bezoekers op meeslepende wijze ervaren hoe Nederland al eeuwenlang de kracht van de wind benut.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.