Geplaatst op: 23-03-2016

NBTC, Schiphol en Jet Airways samen in Hollandpromotie in India

NBTC, Schiphol en Jet Airways samen in Hollandpromotie in India
Vanaf eind maart biedt de Indiase luchtvaartmaatschappij Jet Airways dagelijkse (retour)vluchten van Delhi en Mumbai naar Amsterdam Airport Schiphol. Hiermee komt Nederland een stuk dichterbij voor de miljoenen Indiase reizigers, en wordt de aanwezigheid van Nederland versterkt op deze snel groeiende en naar buiten gerichte reismarkt.


Op 27 maart 2016 vindt de eerste Jet Airways-vlucht naar Schiphol plaats. Vanaf die datum zal de Indiase maatschappij op deze verbinding een Airbus A330-300 inzetten, met 34 plekken in de Premier Class en 259 in Economy Class.


Gezamenlijke marktbewerking

Jet Airways, Amsterdam Airport Schiphol en NBTC Holland Marketing hebben gezamenlijk geïnvesteerd in een samenwerking voor 2016, gericht op het vergroten van de Indiase vraag naar reizen naar Nederland en om Nederland op de toeristische kaart te zetten in India. Centraal in de strategische activiteiten staat de bewerking van de reisindustrie, pers en consumenten, onder andere met 400 destination-branded radio cabs (een populair type taxi), in Mumbai en Delhi.


De heren Alphonsus Stoelinga, de Nederlandse ambassadeur in India, Jos Vranken, Algemeen Directeur van NBTC, Wilco Sweijen, Director Aviation Marketing Amsterdam Airport Schiphol, en Guarang Shetty, Senior VP en Commercial whole-time Director van Jet Airways waren aanwezig bij de openingsceremonie van de campagne op 21 maart in Delhi.


Verbinding met de wereld

Wilco Sweijen van Amsterdam Airport Schiphol is blij met deze samenwerking: "Met oog op ons 100-jarig jubileum is dit een fantastisch cadeau voor Schiphol. Het is een grote eer dat Jet Airways onze luchthaven gekozen heeft. Schiphol wenst Nederland zo goed mogelijk met de rest van de wereld te verbinden, en de samenwerking met Jet Airways brengt ons een stap dichterbij dat doel.”


Enorm potentieel Indiase markt

Jos Vranken van NBTC: "Met deze nieuwe directe vluchten van Jet Airways hebben we er alle vertrouwen in dat Nederland zal kunnen profiteren van het enorme potentieel van de Indiase markt, zodat we in 2020 de 16 miljoen aan wereldwijde bezoekers bereiken. Met de compacte aard van ons land en het hoge volume aan bezoekersattracties en -activiteiten lijkt Nederland op één grote metropool, en wij positioneren Nederland dan ook als ‘HollandCity’. Dit geeft Indiase bezoekers het hele jaar door redenen om naar Nederland te reizen, of hun passie nu in cultuur, winkelen, fietsen of gewoon in het genieten van de miljoenen tulpen ligt.” NBTC verwacht dit jaar zo’n 150.000 Indiase toeristen en zakelijke bezoekers in Nederland.

Trefwoorden: inkomend toerisme, india, samenwerking, luchtvaart

CELTH



||| Nieuws |||

10/12/25
Tweedaagse Glamping Inspiratiereis - de volgende generatie vakantiebeleving
Op 30 en 31 maart 2026 organiseren Richard Otten en Pleisureworld weer een tweedaagse Glamping Inspiratiereis. In korte tijd krijgen recreatieondernemers, projectontwikkelaars, investeerders en ontwerpers een actueel en breed beeld van de ontwikkeling van glamping en outdoor hospitality.
10/12/25
Groningen vraagt beleidsaanpassing Ontwerp-Nota Ruimte
De noordelijke provincie wil vier belangrijke punten in de Ontwerpnota laten aanpassen. Met grote rol voor onder meer erfgoed, natuur en de balans met economie.
10/12/25
KLM verbouwt Embraer 195-2
Op 6 december is de eerste vernieuwde Embraer 195-2 van KLM Cityhopper ingezet op de vlucht naar Porto. Alle 22 Embraer 195-2’s krijgen 4 extra stoelen in de Economy Class. Zo kan KLM Cityhopper meer passagiers vervoeren en daarmee meer inkomsten genereren.
10/12/25
Exclusief voor leden
Tweederde Nederlanders zet AI in als hulplijn en voor inspiratie
Gisteren berichtte NRIT over het groeiend aantal vroege boekingen voor reizen in 2026. Een van de ondersteunende trends is het gebruik van AI voor inspiratie en reisplanning. marktonderzoeksbureau MSI-ACI Europe komt vandaag met een onderbouwing van de AI-trend.
09/12/25
Activatie Vakantiebeurs op Utrecht CS
Van vandaag tot en met 13 december brengt Koninklijke Jaarbeurs, organisator van Vakantiebeurs, een unieke activatie naar Utrecht Centraal Station: het Vakantiebeurs Café.
09/12/25
HISWA-RECRON in hoger beroep voor onuitvoerbaar beleid emissieloos varen
Twee brancheorganisaties HISWA-RECRON en Watersportverbond gaan in hoger beroep bij de Raad van Stat...
09/12/25
Exclusief voor leden
AI kan veel meer uit klantinteractie halen
Hoe haalt AI de verborgen waarde uit klantenservice-interacties? Die vraag staat centraal in het promotieonderzoek van Bea Waelbers. Haar onderzoek laat zien dat klantenservicegesprekken veel meer informatie bevatten dan organisaties momenteel benutten, en dat AI kan helpen om die verborgen lagen zichtbaar te maken.
09/12/25
Exclusief voor leden
Nederlands bureau transformeert vaste tentoonstelling Haus der Geschichte
Vandaag opent het Haus der Geschichte in het Duitse Bonn zijn volledig vernieuwde vaste tentoonstelling, ontworpen door het Amsterdamse ontwerpbureau Kossmanndejong. Aan de hand van meer dan 4500 objecten word je in deze tentoonstelling meegenomen door de recente geschiedenis van Duitsland.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...