Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-03-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Toerisme Limburg heeft een uitgekiende kinderstrategie

Toerisme Limburg heeft een uitgekiende kinderstrategie
Toerisme Limburg gaat zich nog nadrukkelijker als kindvriendelijke bestemming profileren. Daarvoor hebben ze  de samenwerking met Studio 100 gezocht maar dat is feitelijk slechts de kers op de taart. De provincie werkt al jaren aan een meer kindvriendelijk aanbod en gaat nu voluit in de marketing.


Samen met Studio 100 en een aantal toeristische partners lanceert Toerisme Limburg een vertel- en kleurboek dat een aantal gezinsvriendelijke toppers van de provincie creatief in de kijker zet. Hans Bourlon, CEO van Studio 100, overhandigde in Plopsa Indoor het allereerste exemplaar aan Igor Philtjens, gedeputeerde van Toerisme, Cultuur en Erfgoed én voorzitter van Toerisme Limburg vzw. "Gezinnen met kinderen bieden nog veel toeristisch potentieel. We willen het kindvriendelijke karakter van Limburg extra belichten, onder andere via deze samenwerking met Studio 100”, aldus Igor Philtjens.


Kindvriendelijk karakter meer in de kijker

Limburg werkt al jaren aan de ontwikkeling van een kindvriendelijke bestemming. De Vlaamse provincie beschikt over veel vakantieparken, indoor speelpaleizen, speelbossen, themaparken, subtropische zwemparadijzen en een blotevoetenpad. Steeds meer musea pakken uit met speciale kinderroutes en kids proof workshops. De provincie wil dit kindvriendelijke karakter extra in de kijker plaatsen en gelijk de Limburgse toeristische ondernemers helpen om gerichter in te spelen op de wensen van kinderen en gezinnen.


Provincie wil ondernemers helpen

Igor Philtjens: "Gezinnen zijn een grote doelgroep met veel potentieel. Toeristische ondernemers die graag meer op gezinnen willen inspelen, bieden we graag een helpende hand. Dat doen we door onze provincie te profileren als een kindvriendelijke bestemming en door de ondernemers gerichte tips te geven die ze eenvoudig zelf in de praktijk kunnen toepassen.” Om de kindvriendelijke tips meteen in de praktijk om te zetten, bezorgen we de kleurboeken aan de Limburgse logies. Zo inspireren we ouders en kinderen ter plaatse om de kindvriendelijke attracties en bestemmingen te bezoeken. Een kruisbestuiving waar alle partijen voordeel uit halen”, vertelt Igor Philtjens.


300.000 boeken verspreid

In de Limburg Vakantiegids kregen alle kindvriendelijke attracties een opvallend icoon en waren er doepagina’s voor kinderen. En nu is er een vertel- en kleurboek dat Toerisme Limburg samen met Studio 100 ontwikkelde. Het boek koppelt de Studio 100-helden aan gezinsvriendelijke Limburgse toppers. Het verschijnt op 22 maart gratis bij tijdschrift Dag Allemaal in een oplage van 300.000 exemplaren. "Zo bereiken we in één klap meer dan 300.000 Vlaamse gezinnen. Die maken op een originele manier kennis met een aantal kindvriendelijke toppers van onze provincie: de meisjes van K3 die door het water fietsen op het fietsroutenetwerk, Maya de Bij tussen de bloesems in Sint-Truiden, Kabouter Plop in de speelbossen van Bosland, Mega Mindy in de mijngebouwen van Beringen, Piet Piraat op schattenzoektocht in Bosland, Samson en Gert in het Nationaal Park Hoge Kempen… De ‘kleurrijke’ avonturen van hun favoriete Studio 100-helden in Limburg maken de kinderen enthousiast om naar hier te komen.


Inspiratiegids voor ondernemers

Ondernemers in de logiessector worden geholpen met de inspiratiegids 'Kinderen Welkom' van Toerisme Vlaanderen en Horeca Vlaanderen. Toerisme Limburg ondersteunt dit initiatief en verdeelt de gids onder de Limburgse logies. Igor Philtjens: "De inspiratiegids focust op vijf aspecten van logies: het onthaal, de kamervoorzieningen, eten en drinken, speelmogelijkheden en informatie op maat van de kinderen. Met de tips kunnen de Limburgse logies concreet aan de slag. Soms maken kleine ingrepen voor families al een groot verschil. Dat is belangrijk. Want als de kinderen zich amuseren, zijn ook de ouders en grootouders tevreden. En keren ze naar Limburg terug.”


Trefwoorden: marketing, kinderen, limburg

CELTH



||| Nieuws |||

15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.
15/07/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs stroomlijnt registratie tot leadgeneratie
Koninklijke Jaarbeurs bundelt haar krachten met het internationale eventmanagementplatform Visit by GES. Met deze stap brengt de Utrechtse evenementenorganisatie al haar registratie, ticketing, matchmaking en leadgeneratie onder in één centraal platform.
15/07/25
Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio's Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
14/07/25
Frieslands museumnacht 2025 'Als sterren vallen'
Op zaterdag 27 september 2025 beleeft Friesland de vierde editie van Museumnacht FRL. Het thema is 'Als sterren vallen'. Dit is de enige provinciebrede museumnacht in Nederland.
14/07/25
Groene Hart Visie: Recreatie is geen bedreiging, maar een kans – mits goed georganiseerd
Het Groene Hart staat op scherp. In de nieuwste editie van het digitale magazine Groene Hart Visie wordt duidelijk dat recreatie in dit kwetsbare landschap niet alleen spanning oproept, maar ook richting kan geven.