Ondernemers, gemeente en VVV ondertekenen contract promotie Texel
Met het ondertekenen op
16 maart van een vierjarig prestatiecontract bundelen VVV Texel, TESO, gemeente
Texel en TOP (Texels Ondernemers Platform) wederom de marketing krachten. "Hierdoor
kunnen we plannen realiseren die zich uitstrekken over meerdere jaren,” zegt
VVV-directeur Wouter de Waal. "Daarbij zal tot 2020 op verzoek van de
participanten ook aandacht besteed worden aan OV-mogelijkheden, de e-tickets
van TESO, het Texelvignet en de kwaliteit van de verblijfsaccommodaties op het
eiland.”
De Waal stipte bij de ondertekening nogmaals aan hoe uniek
het samenwerkingsverband op Texel is. Het bundelen van de krachten resulteert
volgens de VVV-directeur in solide samenwerkingen, gericht op reclame voor
Texel. Belangrijk daarbij is dat alle partijen zich realiseren dat ze een
gezamenlijk doel hebben: de unieke mogelijkheden van Texel onder de aandacht
brengen bij ‘overkanters’ en zo veel mogelijk traffic naar het eiland
genereren.
VVV
omarmt bedrijfsleven
TOP is daarbij voor de VVV een belangrijke partner. Het bedrag dat TOP-leden
jaarlijks via hun contributie afdragen aan VVV Texel wordt door gemeente Texel
en veerdienst TESO verdubbeld. VVV Texel verzorgt vervolgens de promotie van
Texel als het ideale vakantie-eiland en geeft alle logiesverstrekkers via het
lidmaatschap van TOP toegang tot de boekingsfaciliteiten van de VVV. Hierdoor
kunnen ze zowel hun bezetting als bereik vergroten. Wouter de Waal: "Met onze
boekingen verdienen we als VVV 70% van ons budget zelf. Daardoor wordt elke
euro die de participanten aan ons besteden uiteindelijk verdrievoudigd in de
vorm van marketing en informatieverschaffing.”
Trefwoorden: marketing, regiomarketing, samenwerking, toerisme, vakantie
|
|
06/08/25
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
|
06/08/25
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
|
05/08/25
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
|
05/08/25
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
|
05/08/25
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
|
05/08/25
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
|
05/08/25
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
|
05/08/25
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
03/09/25 t/m 07-09-25
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
|
11/09/25
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
01/10/25
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
|
|