Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-03-2016
Auteur: Marc Gerlings

Ondernemers, gemeente en VVV ondertekenen contract promotie Texel

Ondernemers, gemeente en VVV ondertekenen contract promotie Texel

Met het ondertekenen op 16 maart van een vierjarig prestatiecontract bundelen VVV Texel, TESO, gemeente Texel en TOP (Texels Ondernemers Platform) wederom de marketing krachten. "Hierdoor kunnen we plannen realiseren die zich uitstrekken over meerdere jaren,” zegt VVV-directeur Wouter de Waal. "Daarbij zal tot 2020 op verzoek van de participanten ook aandacht besteed worden aan OV-mogelijkheden, de e-tickets van TESO, het Texelvignet en de kwaliteit van de verblijfsaccommodaties op het eiland.”


De Waal stipte bij de ondertekening nogmaals aan hoe uniek het samenwerkingsverband op Texel is. Het bundelen van de krachten resulteert volgens de VVV-directeur in solide samenwerkingen, gericht op reclame voor Texel. Belangrijk daarbij is dat alle partijen zich realiseren dat ze een gezamenlijk doel hebben: de unieke mogelijkheden van Texel onder de aandacht brengen bij ‘overkanters’ en zo veel mogelijk traffic naar het eiland genereren.


VVV omarmt bedrijfsleven

TOP is daarbij voor de VVV een belangrijke partner. Het bedrag dat TOP-leden jaarlijks via hun contributie afdragen aan VVV Texel wordt door gemeente Texel en veerdienst TESO verdubbeld. VVV Texel verzorgt vervolgens de promotie van Texel als het ideale vakantie-eiland en geeft alle logiesverstrekkers via het lidmaatschap van TOP toegang tot de boekingsfaciliteiten van de VVV. Hierdoor kunnen ze zowel hun bezetting als bereik vergroten. Wouter de Waal: "Met onze boekingen verdienen we als VVV 70% van ons budget zelf. Daardoor wordt elke euro die de participanten aan ons besteden uiteindelijk verdrievoudigd in de vorm van marketing en informatieverschaffing.”
Trefwoorden: marketing, regiomarketing, samenwerking, toerisme, vakantie

CELTH




||| Nieuws |||

14/08/25
Trend: Nederlanders zoeken vaker koelere destinaties op
Terwijl Nederland massaal op vakantie is, draait de ANWB Alarmcentrale op volle kracht. Halverwege het zomerseizoen heeft de ANWB Alarmcentrale al ruim 450.000 meldingen ontvangen van vakantiegangers in binnen- en buitenland. Op drukke dagen gaat het om zo’n 15.000 digitale meldingen en telefoontjes per dag. Opvallend is dat steeds meer pechhulpvragen komen uit Scandinavië, terwijl het aantal meldingen uit traditionele zonbestemmingen zoals Frankrijk en Italië achterblijft.
13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in het zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...