Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 15-03-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Veel interesse voor Flevoland op ITB

Veel interesse voor Flevoland op ITB
Nu de ITB in Berlijn voorbij is, komen veel Nederlandse deelnemers met enthousiaste verhalen terug. Dat is niet zo verwonderlijk want vanuit diverse kanten bereiken ons berichten dat het drukker was dan andere jaren. Bovendien pakte Nederland fors uit met het grootste Holland-paviljoen in jaren. Eerder vandaag konden op onze site de Utrechtse Heuvelrug en het Militair Museum een succesvolle beurs melden, nu komt Flevoland enthousiast terug.


Aanleiding voor de deelname van Flevoland aan deze beurs is dat zestien bedrijven/organisaties in Flevoland de handen ineen geslagen hebben om in de komende jaren gezamenlijk actief de buitenlandse groepenmarkt te betreden via buitenlandse touroperators. En dit allemaal onder de paraplu: Flevoland de grootste polder ter wereld, maar 20 minuten van Amsterdam en met een breed en gevarieerd aanbod.


Veel vervolgafspraken

Er is veel interesse voor Flevoland blijkt uit de vele afspraken die de afgevaardigden van Flevoland hebben op de beurs. ‘De afspraken zijn zeer divers’, aldus Alida Hilberdink van Toerisme Flevoland. ‘Van touroperators die al bekend zijn met de Nederlandse iconen en juist op zoek zijn naar nieuwe bestemmingen of pakketreisaanbieders die zoeken naar alternatieve hotelaccommodaties in de buurt van Amsterdam, tot specifieke aanbieders van natuur-, cultuur- en/of studiereizen.


Ver vooruit kijken

Naast de face-to-face afspraken komen er ook al aanvragen binnen via de email. Bijvoorbeeld van een aanbieder van een riviercruise die een tussenstop gaat maken in Lelystad en haar gasten wil vermaken met interessante activiteiten. Hier kunnen de bedrijven/organisaties die de handen ineen geslagen hebben direct op inhaken. Volgens Toerisme Flevoland kijken touroperators ver vooruit en loont het om vooraf in beursdeelname te investeren. Nu al was er belangstelling voor de Floriade die pas in 2022 in Flevoland plaats vindt. Na de beurs kan Flevoland niet stil gaan zitten want de follow-up is minstens zo belangrijk’.


Partners

De partners die de deelname van Flevoland aan de Internationale Tourismus-Börse Berlin hebben mogelijk gemaakt zijn: Apollo Hotel Almere, Almere City Marketing, Staatsbosbeheer Flevoland, Bataviawerf, Walibi Holland, Naupar, Van der Valk Hotel Almere, StEP Noordoostpolder, VVV Zeewolde, Erfgoedcentrum Nieuw Land, City Marketing Lelystad, Batavia Stad Fashion Outlet, Tourist Info Urk, Schokland Unesco Werelderfgoed, Hotel Dorhout Mees en Toerisme Flevoland.

Link: https://issuu.com/flevolandtoerisme/docs/beursboekje_engels_def_low/1
Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, duitsland, flevoland

CELTH



||| Nieuws |||

12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
03/06/25
Van Hooff voorzitter Talent Alliantie
Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs, is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Utrecht Talent Alliantie (UTA). Van Hooff volgt bestuursvoorzitter Hogeschool Utrecht Wilma Scholte op Reimer op.
02/06/25
Vlonderbrug ontsluit Everdinger Waarden
De Vlonderbrug, een nieuwe voetgangersbrug over de rivier de Lek in natuurgebied de Everdinger Waarden, is feestelijk geopend. Nu kunnen recreanten en inwoners uit de omgeving weer de benen strekken op een populaire wandelroute midden in de uiterwaarden, want de Vlonderbrug vervangt de oude trekpont die enkele jaren geleden werd verwijderd.
28/05/25
Exclusief voor leden
Fietsersbond wil overbodige paaltjes weg
Paaltjes op wegen en fietspaden zijn bedoeld om auto’s van het fietspad te houden, maar in de praktijk zorgen ze juist voor gevaar voor fietsers. Elk jaar raken duizenden fietsers gewond door een botsing met een paaltje. Daarom lanceert de Fietsersbond de Paaltjesmelder.