Militair Museum en Heuvelrug verkennen Duitse markt bij ITB

Met 10.000 exposanten en 175.000 bezoekers is de ITB de grootste toerisme-beurs ter wereld. Samen met de grote steden en andere Nederlandse attracties benutte het NMM dit interessante podium om het museum en de regio als toeristische bestemming te promoten.
NMM Samen toerisme ontwikkelen
"Sinds de opening van ons museum eind 2014, zijn we samen met het nieuwe Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug en Vallei continu op zoek naar mogelijkheden en nieuwe markten”, zegt marketingmanager Heleen Bronder van het NMM. "De presentatie tijdens de ITB past daarin, we wilden daarmee bekijken in hoeverre de Duitse markt voor ons interessant is. Met de ervaringen van de beurs kunnen we gerust stellen dat dat zeker zo is: de overweldigende natuur, de vele landhuizen en kastelen, de nabijheid van steden als Amsterdam en Utrecht en het ruim aanwezige militair erfgoed in musea zoals het NMM en Huis Doorn maken de Heuvelrug tot een gewilde bestemming voor de Duitse bezoeker.”
Ervaring opdoen
"Met de ervaringen van het NMM uit Berlijn willen we de komende tijd met andere partijen in de regio bekijken hoe we de Duitse markt samensuccesvol kunnen benaderen” zegt directeur Michiel van der Schaaf van RBT Heuvelrug & Vallei, dat sinds vorig jaar de toeristische marketing voor de regio coördineert. "Zoiets gaat niet zomaar, we hebben bijvoorbeeld Duitstalige websites en informatiemateriaal nodig. Omdat weinig aanbieders over meertalig materiaal beschikken, lanceren we als RBT nog voor Pasen de eerste promotiefolders van de regio in drie talen. Zodat we de Engels- en Duitstalige bezoeker voortaan in elk geval fysiek kunnen informeren over al het leuks dat de Heuvelrug te bieden heeft.”