NBTC samen met Expedia in duurzame ontwikkeling van Nederlands toerisme
Luca Romozzi (Expedia Media Solutions) en Jos Vranken (NBTC Holland Marketing) Jos Vranken, algemeen directeur van
NBTC Holland Marketing en Luca Romozzi, Sales Director van Expedia
Media Solutions, tekenden deze week een driejarig
samenwerkingscontract voor het wereldwijd promoten van Nederland.
Speerpunt van de samenwerking is er gezamenlijk voor zorgen dat de
internationale bezoekers zich in toenemende mate spreiden in tijd en
ruimte.
Met oog op het feit dat het aantal
toeristen in Nederland tegen 2020 de 16 miljoen zal passeren heeft
NBTC een strategie ontwikkeld om internationale bezoekers in
toenemende mate verspreid over het hele jaar en/of naar minder
bekende plekken van Nederland te leiden. Op deze wijze wil NBTC een
duurzaam toeristische ontwikkeling realiseren. De gezamenlijke
promotie, gebaseerd op NBTC’s voorstelling van Nederland als een
stad met verschillende districten en metro/verhaallijnen
(HollandCity), concentreert zich met name op het informeren van
potentiële nieuwe en herhaalbezoekers over de compactheid, het
reisgemak en de toegankelijkheid van Nederland.
HollandCity
Regionale spreiding ter versterking van regionale economie
Jos Vranken, NBTC: "Wij zijn blij met
de langdurige samenwerking en het wederzijds begrip dat we met
Expedia hebben. Een van de speerpunten van onze HollandCity-strategie
is de stimulering van regionale spreiding ter versterking van de
regionale economie. Deze samenwerking levert hier onder andere een
bijdrage aan. Daarnaast kunnen we, door nauw samen te werken met de
Lodging Partner Services-tak van Expedia, er ook voor zorgen dat
producten in de minder bekende delen van ons land worden
gecontracteerd, waardoor we voldoende aanbod hebben om aan de vraag
die de gezamenlijke campagne zal creëren te voldoen. Gezamenlijk
promoten we zo onze HollandCity-boodschap wereldwijd.”
Inspirerende samenwerking
"Wij zijn enthousiast dat wij onze
langdurige samenwerking met NBTC kunnen voortzetten. Het werk dat uit
deze samenwerking is voortgekomen heeft al eerder prijzen gewonnen en
wordt door de reis- en digitale sector hoog gewaardeerd,” zegt Noah
Tratt, Global Senior Vice President van Expedia Media Solutions.
"Samen zullen we de lat steeds hoger blijven leggen met creatieve
campagnes en inspirerende marketingoplossingen die reizigers uit alle
hoeken van de wereld motiveren om alles wat Nederland te bieden heeft
te ontdekken.”
Trefwoorden: inkomend toerisme, marketing, spreiding
|
|
17/06/25
Prinses Margarita opende in de Amsterdamse Houthavens het Houthavens Botanique. Dit groene pocketpark, een samenwerking van Heren2, Boomkwekerij Ebben en Erwin Stam Tuinstudio, benadrukt het belang van groenbeleving.
|
17/06/25
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.
|
17/06/25
De CO2-uitstoot ten gevolge van binnenlandse vakanties groeide in 2023 harder dan het aantal vakanties. De zogenaamde eco-efficiency verbeterde wel, van 2,24 verdiende euro naar 2,33 euro per kilogram uitgestote CO2. Dat blijkt uit een studie van de Breda University of Applied Sciences en NBTC.
|
16/06/25
Op 13 juni heeft PMV, de Participatiemaatschappij Vlaanderen een overeenkomst bereikt met het Canadese pensioenfonds Ontario Teachers’ Pension Plan, OTPP, om haar onrechtstreeks belang in Brussels Airport Company te verwerven.
|
16/06/25
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
|
16/06/25
34 procent van de Nederlandse vrouwen vindt autorijden in het buitenland spannend, terwijl 82 procent van de mannen gerust achter het stuur stapt.
|
13/06/25
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
|
13/06/25
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
|
|
19/06/25
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
27/06/25
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
|