Geplaatst op: 24-02-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Vierde video in Share the Vibe Campagne van Eindhoven365

Vierde video in Share the Vibe Campagne van Eindhoven365
In januari 2016 lanceerde Eindhoven een nieuwe merkcampagne Share the Vibe. Daarbij worden beeldmakers uit de stad gevraagd om hun visie op Eindhoven te geven. Gisteren is de vierde video online verschenen. Mike Roelofs toont daarin zijn portret van de stad.


Eindhoven365 heeft in feite haar merk, de drie vibes, aan videokunstenaars gegeven en die mogen er vrijelijk wat mee doen. Er zijn maar twee voorwaarden, het filmpje moet 36,5 seconden duren, een knipoog naar Eindhoven365, en het moet eindigen met het merk. De campagne sluit goed aan bij het citymarketingbeleid van Eindhoven dat nieuwsgierig wil maken en aansluit in de tijd van contentmarketing en social media.


Een stad vol markante koppen
Fotograaf en videomaker Mike Roelofs maakt werk van staatsieportrettentot buitenlandse reportages over klimaatverandering. Altijd sociaal gerelateerd. Hij reist voor zijn werk de hele wereld over. En hoe mooi de plekken ook zijn die hij bezoekt, hij komt graag weer thuis. Zoals hij het zelf zegt: "Het is mooi om te zien hoe iedereen z’n steentje bijdraagt aan een beter Eindhoven, de inwoners samenwerken. En hoe de stad zo zichzelf blijft. Een stad vol markante koppen die er zijn om te blijven, onderdeel uitmaken van de details van de stad.” Achttien prachtige koppen kreeg hij een dag lang voor zijn lens. Voor deze video moest hij keuzes maken. Maar zo veel mooie mensen, dat vraagt om een langere versie. Wie weet, komt die er ooit.

Share the Vibe
Het merk Eindhoven is een dynamisch merk dat toebehoort aan de gemeente, maar ook aan de stad. De ‘vibes’ uit het beeldmerk zijn vrij voor iedere Eindhovenaar om zijn of haar eigen energie in te stoppen. Daarom zijn onconventionele beeldmakers uit de stad uitgenodigd om hun eigen gevoel en betrokkenheid bij Eindhoven te delen met de wereld. Share the Vibe. Denk daarbij aan makers als Bart Hess, Niels Hoebers, Raw Color en nu ook fotograaf Mike Roelofs. De enige sturing die de makers ontvangen, is het begin- en eindshot. Alles ertussenin is volledig vrij voor eigen interpretatie, waardoor compleet verschillende variaties op het merk Eindhoven ontstaan. De eerste video’s staan op www.eindhoven.video. Verspreid over 2016 volgen er nog meer. Voel jij de Eindhoven energie ook? Deel dan mee via #Sharethevibe.




Deze campagne is ontwikkeld door The Virtual Design Agency (VDA), met als art director Remco van de Craats van Edhv, in opdracht van Eindhoven365 en gemeente Eindhoven.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, citymarketing, eindhoven, noord-brabant, video, social media

CELTH



||| Nieuws |||

20/06/25
Exclusief voor leden
Provincie Limburg schiet musea te hulp
De drie provinciale musea in Limburg krijgen hulp van de Provincie om hun stijgende kosten te kunnen betalen.
20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
20/06/25
Exclusief voor leden
Recreatief fietsen in de lift: ontspanning en gezondheid als belangrijkste drijfveren
Het recreatief fietsen in Nederland zit in de lift. Nederlanders maken jaarlijks in totaal 532 miljo...
20/06/25
Groei Nederlands toerisme in april 2025: autonome stijging én gunstige vakantiespreiding
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.
19/06/25
Vrijwilligers erfgoed en natuur krijgen waardering
Onder het motto ‘Handen uit de mouwen!’ werd zaterdag in vestingstad Hellevoetsluis de Provinciale Vrijwilligersdag 2025 feestelijk geopend door gedeputeerden Anne Koning en Meindert Stolk. De jaarlijkse bijeenkomst zette de duizenden vrijwilligers in het erfgoed en groen van Zuid-Holland in het zonnetje.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
19/06/25
Exclusief voor leden
BRO wordt Movares
"De naam BRO gaat verdwijnen en dat doet wel pijn", meldt de directie van BRO. "We gaan met 10 afzonderlijke bedrijven samen het nieuwe Movares vormen."

||| Agenda |||

24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...