Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-02-2016
Auteur: Marc Gerlings

Biesbosch Streekfonds geeft 60.000 euro subsidie aan projecten

Biesbosch Streekfonds geeft 60.000 euro subsidie aan projecten
Foto: Shutterstock

Het Biesbosch Streekfonds heeft ongeveer € 60.000,00 aan subsidie verstrekt aan projecten die ten goede komen aan de Biesbosch-regio en het Land van Heusden en Altena. De gesponsorde projecten lopen uiteen van de Havenfeesten van Lage Zwaluwe, de Zuiderwaterlinie tot de aanleg van een steiger aan De Bakkerskil. Het fonds gaat nu op zoek naar verbetering van de bereikbaarheid.


Alle gelden die het Biesbosch Streekfonds ontvangt via donateurs zet de organisatie in voor financiering van projecten ten gunste van het behoud en de versterking van de Biesbosch-regio.


"De projecten zijn heel divers”, aldus voorzitter Peter Groenestein van het Streekfonds. "Het afgelopen jaar hebben we bijvoorbeeld de organisatie Toer de Boer in Oosterhout geholpen met geld voor het maken van een folder. De stichting Kleine Schans in Terheijden hebben we financieel ondersteund en bijvoorbeeld ook de streekmarkt aan de Donge. Allemaal projecten die de Biesbosch-regio en het Land van Heusden en Altena versterken. En dat is het doel van het Streekfonds.”


Biesbosch moet beter bereikbaar worden

Medio dit jaar wordt begonnen met een onderzoek hoe de Biesbosch beter bereikbaar te maken voor recreanten en toeristen. "Je kunt dan denken aan het zorgen voor meer waterbushaltes of het afmaken van de fietsroute tussen Drimmelen en Lage-Zwaluwe”, aldus Groenestein. "Het houdt in dat we met veel partijen willen gaan samenwerken zoals gemeenten, provincies, vervoersbedrijven en ondernemers. Zo zorg je er samen voor dat De Biesbosch beter bereikbaar wordt. Dat zorgt voor meer toerisme en dus ook voor meer inkomsten om dit unieke natuurgebied in stand te houden.”


Initiatieven blijven welkom

Iedereen kan een aanvraag voor financiële ondersteuning indienen bij het Streekfonds. Vanzelfsprekend dient het project te passen binnen de doelstellingen van het Biesbosch Streekfonds. Daartoe hanteert het Streekfonds een aanvraag- en beoordelingsprocedure. Heeft u ook een idee, project of ander initiatief neem dan gerust contact op met het Streekfonds. Meer informatie is te vinden op www.biesboschstreekfonds.nl

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...