Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-02-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Eerste ontbijtsessie over gepersonaliseerde marketing groot succes

Eerste ontbijtsessie over gepersonaliseerde marketing groot succes

De eerste ontbijtsessie van NRIT Media en CELTH over nieuwe digitale marketing strategieën voor de toeristisch-recreatieve sector was een groot succes. Op een vroege donderdagmorgen lieten ruim 30 professionals zich in Hoevelaken onder het genot van een lekker ontbijt bijpraten door Peter Sprenger van Techonomy die inging op de verschuiving van massamarketing naar gepersonaliseerde marketing en Corné Dijkmans van CELTH die het effect van social media op de reputatie van bedrijven belichtte.


Volgens Dijkmans heeft online engagement een positief effect op de bedrijfsreputatie, gaan klanten de social mediakanalen van een bedrijf eerder volgen en is het reputatie verhogend effect vooral sterk bij niet-klanten. Dijkmans had voor de aanwezigen veel tips en checklists voor het implementeren van een goede social media strategie waarbij vooral de menselijke toon en je echt verdiepen in de klant essentieel is. Lees hier het verslag van zijn presentatie Engage!.


Als je in business wilt blijven, moet je volgens Sprenger mee in de nieuwe digitale marketing waar je jezelf richt op de kleinst mogelijke entiteit en dat is de individuele consument. Je moet de klant centraal stellen, weten wat ze hebben gedaan, wat ze nu doen, wat ze willen, en op basis daarvan relevante content presenteren. We zitten volgens Sprenger in een transitie van statische naar dynamische data en van CRM naar een Customer Data Platform waarbij je alles van je klant weet en je realtime data kunt omzetten naar goed getimede relevante content op de diverse touchpoints met de klant. Lees hier het verslag van zijn presentatie Hoe Marketing personaliseert!.


Belangstelling voor tweede editie?

Omdat veel vakgenoten niet in de gelegenheid waren deze bijeenkomst om agenda technische redenen bij te wonen wordt de sessie in het najaar herhaald. U kunt nu alvast uw interesse kenbaar maken via info@nrit.nl.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, fanbase marketing, 1 op 1 marketing, customer data platform, digitale economie

CELTH



||| Nieuws |||

19/06/25
Vrijwilligers erfgoed en natuur krijgen waardering
Onder het motto ‘Handen uit de mouwen!’ werd zaterdag in vestingstad Hellevoetsluis de Provinciale Vrijwilligersdag 2025 feestelijk geopend door gedeputeerden Anne Koning en Meindert Stolk. De jaarlijkse bijeenkomst zette de duizenden vrijwilligers in het erfgoed en groen van Zuid-Holland in het zonnetje.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
19/06/25
Exclusief voor leden
BRO wordt Movares
"De naam BRO gaat verdwijnen en dat doet wel pijn", meldt de directie van BRO. "We gaan met 10 afzonderlijke bedrijven samen het nieuwe Movares vormen."
18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Exclusief voor leden
Siblu breidt uit in Europa met focus op tweede huis in de natuur
De Franse vakantieorganisatie Siblu zet een nieuwe stap in haar Europese groeistrategie met de overname van zeven vakantieparken. Interessant is de nieuwe focus op het eigen gebruik van de tweede woning door de eigenaren.
18/06/25
Nederlanders kiezen massaal voor zekerheid op vakantie
Een zorgeloze vakantie begint voor veel Nederlanders met een goede voorbereiding. Uit onderzoek van Allianz Direct blijkt dat 77% van de Nederlanders een reisverzekering heeft of afsluit. Daarbij kiest 24% voor een doorlopende verzekering, terwijl 22% een kortlopende variant verkiest.
18/06/25
Exclusief voor leden
Dantumadiel en Overijssel aan kop in JetCamp-onderzoek naar beste kampeerlocaties van Nederland
Dantumadiel heeft gemiddeld de best beoordeelde campings van Nederland. De negen campings in deze Friese gemeente behalen gemiddeld een rapportcijfer 9,1. Van de provincies scoort Overijssel met een 8,5 het best. In Europa staat Nederland met een 8,3 op een 12e plaats.
18/06/25
Europa-Park opent Silver Lake City: een nieuwe dimensie in thematisch overnachten
Rustieke westernsfeer en moderne comfortvoorzieningen komen samen in Silver Lake City, de nieuwste uitbreiding van het Europa-Park Resort. Het voormalige Camp Resort is volledig herontwikkeld tot een authentiek westernstadje met een breed scala aan overnachtingsmogelijkheden en belevingen voor het hele gezin.

||| Agenda |||

24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...