Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-01-2016

VVV Zuid-Limburg legt focus op Millennials

VVV Zuid-Limburg legt focus op Millennials
Op de foto Anya Niewierra van VVV Zuid-Limburg en de winnaars van de Innovatieprijs 2015 , Hans Gubbels van het Continium, Columbus en Cube, Rik Prinssen en Andre van Loenen van Mystery House


VVV Zuid-Limburg bereidt zich voor op de ‘millennial’ generatie. Limburg heeft jarenlang geïnvesteerd in het werven van de financieel krachtige babyboomers. "Onze inspanningen waren succesvol en resulteerden in de hoogste bestedingen per persoon per dag van Nederland. Echter, voor de komende jaren zal ook gemikt moeten worden op de Millennials, die nu de wereld bestormen”, aldus de directeur van de VVV Zuid-Limburg Anya Niewierra.


Wie zijn de Millenials?

De Millennials zijn geboren tussen ± 1980 en 2000 en zijn anders dan de voorgaande generaties. Zij zijn namelijk de eersten die in de digitale wereld opgroeiden. Niewierra toonde tijdens haar nieuwjaarsrede de kenmerken van deze aparte groep en hoe de VVV in de toekomst haar organisatie wil gaan inrichten om de online klantreis van de Millennials goed te kunnen regisseren.

Tijdens de bijeenkomst in het Holland Casino in Valkenburg, ontmoetten een kleine 400 toeristisch-recreatieve collega’s uit de politiek en het bedrijfsleven elkaar. Gedeputeerde Mobiliteit, Stedelijke Ontwikkeling en Toerisme Eric Geurts informeerde de aanwezigen hier over het investeringsprogramma van de Provincie Limburg en de 12 miljoen euro die de provincie de komende vier jaar gaat uittrekken om het toerisme in Limburg te stimuleren. "Die inspanningen moeten meer toeristen en bezoekers en meer structurele banen in de toeristische sector opleveren”, aldus gedeputeerde Geurts.


Hoe reizen ze?

Millenials zijn nu volwassen en bestormen de wereld. Ze hebben op jonge leeftijd al veel reiservaring opgedaan en ze weten daardoor goed wat ze wel en niet willen. Millenials doen graag mee met de ‘locals’, ze zoeken naar onbekende bestemmingen, ze willen op reis streekproducten, ze participeren in de deel-economie, het zijn community mensen die bloggers en vloggers volgen. Millenials communiceren via oneliners, films en sterke beelden en doen ervaringen op via virtual reality. Ze weten niet beter dan dat je ‘online’ boekt, want in hun jeugd begon de opmars van allerlei boekingskanalen. Het is een generatie die al als tiener een mobieltje had waarmee ze nu werken, shoppen, gamen en communiceren. Millenials bezoeken graag evenementen, delen hun ervaringen en misschien wel het belangrijkste; ze willen als individu benaderd worden.


De VVV Zuid-Limburg wil graag de ‘millennial’ generatie bereiken door:

  • In maart een nieuwe site te lanceren waarop films, beeldmateriaal, info graphics en bloggers & vloggers de dienst gaan uitmaken.
  • Zuid-Limburg via ‘storytelling te verkopen’ door informatie - inclusief plattegronden - via verhalen te vertellen.
  • ‘Braggie’ plekken te ontwikkelen oftewel ‘opschep plekken’.
  • Social media prominenter in te zetten.
  • Free publicity te creëren op nieuwe manieren.
  • De online boekingsformule ‘Tickli’- Ticketshop Limburg - verder door te ontwikkelen.
  • Virtual reality in te zetten op de fysieke VVV kantoren.
  • Via een pop-up store bezoekers te informeren.
  • Augmented reality apps te ontwikkelen.
  • Mogelijkheden te creëren om informatie te ‘sharen’.
  • Via 1 op 1 marketing de doelgroep te benaderen.

De aanwezigen konden ter plekke al een foto laten maken op een voor de gelegenheid ingerichte ‘braggie’ plek die daarna digitaal gedeeld kan worden.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv's limburg, doelgroepen, millenials

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Petitie: informeer passagiers over tromboserisico
De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.
04/07/25
Exclusief voor leden
Opening nieuwe camperplaats in hart van Emmen
Emmen verwelkomt camperreizigers met een gloednieuwe camperplaats aan het Westeind.
04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.