Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-01-2016
Auteur: Marc Gerlings

Door luchtverbindingen intensiveert Montenegro marketing in Nederland

Door luchtverbindingen intensiveert Montenegro marketing in Nederland
Foto: Marianne van Twillert

Het kleine Montenegro is weer te vinden op de Vakantiebeurs in Utrecht. De markt is veranderd door de komst van meer luchtverbindingen. Daardoor wil het toeristisch bureau meer marketing inzetten op de Lage Landen. "Het potentieel aantal reizigers is aanzienlijk uitgebreid.”

Emil Kukalj, hoofd van de delegatie: "Mede door het toenemende aantal maatschappijen dat op Montenegro vliegt of gaat vliegen, zijn we dit jaar weer op de beurs aanwezig. Natuurlijk wisten we al dat veel Nederlanders nieuwsgierig waren naar ons prachtige land maar door de moeilijke vliegverbindingen bleef het vaak bij autobezitters, camperaars en fietsers. Nu, met meer directe vluchten naar de ‘Wild Beauty’, is het potentiële aantal reizigers aanzienlijk uitgebreid. Reden voor ons om van 12 t/m 17 januari op de Vakantiebeurs aanwezig te zijn”


Paul Wennekes, journalist en al vijf jaar woonachtig en werkend in het land van de ‘Zwarte Bergen’: "Een land voor rustzoekers aan zee, fietsers, mountainbikers, wandelaars, vissers, natuurliefhebbers en ga zo maar door. Eigenlijk kan iedereen zich uitleven in ons land. Van de discostapper tot de vogelaar, van de skiër tot de rafter. En, motorliefhebbers, opgelet: Montenegro heeft meer dan 2000 kilometer panoramische routes uitgezet, die natuurlijk ook door automobilisten en camperaars kunnen worden benut.”


Elke beursdag, behalve zondag, is er een fotopresentatie om 11.00 uur en 14.00 uur, die gegeven wordt door Paul Wennekes, auteur van de eerste Nederlandstalige reisgids voor Montenegro. Tijdens de presentatie neemt hij de beursbezoeker mee naar de unieke plekken van dit bijzondere land.

Montenegro is te vinden op stand 7D.050.

De Vakantiebeurs vindt plaats in Utrecht, van 13 tot en met 17 januari 2016. Op 12 en 13 januari vinden de vakdagen plaats voor de toeristische sector.

Trefwoorden: Montenegro, marketing, Vakantiebeurs

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...