Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-12-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

KHN zoekt nieuwe voorzitter

KHN zoekt nieuwe voorzitter
Vanwege het aftreden van de voorzitter per juni 2016, is Koninklijke Horeca Nederland (KHN) op zoek naar een nieuwe voorzitter. Toon Naber, de huidige voorzitter, vertrekt omdat hij de maximale zittingstermijn van zes jaar heeft bereikt. KHN is op zoek naar een inspirerende horecaondernemer met een goede dosis bestuurlijke ervaring die zich de komende jaren gaat inzetten voor een toekomstbestendige horeca. KHN is met 20.400 leden (200.000 medewerkers) de grootste horeca branchevereniging in Nederland.


De landelijk voorzitter van KHN geeft leiding aan het vijfkoppig Landelijk Bestuur en zit de vergaderingen van de Ledenraad voor. Hij of zij werkt als boegbeeld van de vereniging samen met KHN-leden en -bestuurders aan een veerkrachtige en weerbare vereniging, die zich op gemeentelijk, regionaal en (intern)nationaal niveau sterk maakt voor de belangen van de horeca. Als lid van het Landelijk Bestuur houdt de voorzitter toezicht op het functioneren van de vereniging en op het bedrijf dat de vereniging ondersteunt. Alleen ondernemers die lid zijn van KHN komen in aanmerking voor deze functie.


Middenin de maatschappij

Volgens Toon Naber, de huidige voorzitter, sta je als voorzitter van KHN middenin de maatschappij: "De horeca is de huiskamer van de samenleving: iedereen is er welkom en komt er regelmatig. Met een omzet van 13,8 miljard euro, 43.000 bedrijven en zo’n 300.000 medewerkers vertegenwoordigt de horeca een groot economisch belang. Sociaal spelen we een rol van betekenis: samen uitgaan en genieten zorgt voor sociale verbinding. Kortom: als voorzitter van KHN vervul je een prachtige rol middenin de maatschappij waar gastvrijheid en bedrijfsleven elkaar ontmoeten.”


Werving & selectieperiode

Meer informatie is te vinden op www.khn.nl.

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, brancheorganisaties

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...