Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-12-2015
Auteur: Marc Gerlings

VVV Breda zet agenda open voor evenementen

Meer verdienen aan vermeldingen?

VVV Breda zet agenda open voor evenementen

VVV Breda besloot om de online agenda van de website gratis aan te bieden aan evenementenorganisaties. Voortaan kan iedereen zijn evenement daarin plaatsen. Dat lijkt een ruimhartige daad maar daar hoopt de VVV ook aan te verdienen.


Alle evenementen in de gemeente hebben recht op een plekje in de agenda op www.vvvbreda.nl.

Directeur Marlice Dreessen: "Onze website is de meest volledige website als het gaat om recreëren in Breda. Hij wordt maandelijks door gemiddeld 50.000 bezoekers bekeken. De evenementen horen daar natuurlijk ook op te staan. Dagelijks worden er al veel aangemeld. Toch komt het helaas nog voor dat we zaken missen. Met name voor de evenementen is dat een gemiste kans. Ook omdat wij de informatie doorplaatsen naar de landelijke site en app van VVV Nederland, www.vvv.nl

Evenementen mogen bij VVV Breda aan de Willemstraat ook affiches en flyers afgeven. Die worden op beide vestigingen opgehangen of weggelegd.

Uit andere ervaringen bij steden en online marketing is bekend dat een agenda met evenementen een van de meest bekeken onderdelen is van een website. VVV Breda heeft er een verdienmodel voor in het vizier.


Voorverkoop via VVV Breda

De VVV is bereid om kaarten voor concerten en evenementen in de voorverkoop te nemen. Dat levert een extra pagina op vvvbreda.nl en een vermelding op facebook en twitter op. Voor niet commerciële organisaties is dit een gratis service.

VVV Breda roept organisaties op hun evenement aan te melden. Dat kan door het invullen van een formulier op www.vvvbreda.nl (doorklikken naar evenementen – aanmeldformulier) of een persbericht (met liggende foto) te mailen naar marketing@vvvbreda.nl.


VVV Breda is behalve de website ook op meerdere social media te volgen: Facebook (VVV Breda, Gek op Breda en Groepsuitje Breda), Youtube en Twitter (@vvvbreda) en download gratis de VVV Breda app.

De beste management & marketing informatie? Word lid van NRITmedia.
Trefwoorden: evenement, online marketing, verdienmodel, VVV

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...