Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 29-10-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Holland als eerste Europese bestemming op Alitrip

Holland als eerste Europese bestemming op Alitrip
Vandaag heeft NBTC Holland Marketing een strategische samenwerking met Alibaba getekend. Dat gebeurde in het bijzijn van koning Willem-Alexander, Sharon Dijksma, staatssecretaris van Economische Zaken, Jack Ma, eigenaar van Alibaba, en Pieter Elbers, president-directeur KLM. Doel van de samenwerking is om de bestemming ‘Holland’ meer bekendheid te geven op Alitrip en om toeristen en zakelijke bezoekers uit China te stimuleren een bezoek aan Nederland te brengen.Nederland is de eerste Europese bestemming op Alitrip.
 
China is een van de snelst groeiende reismarkten en staat op nummer één in de wereldranglijst als het gaat om toerismebestedingen. In 2014 ondernamen 107 miljoen Chinezen een buitenlandse reis (+19%), waarbij 165 miljard euro werd uitgegeven (+28%).

"We zijn verheugd om ‘Holland’ als eerste Europese bestemming met een strategische samenwerking te introduceren op Alitrip, een van China’s grootste digitale reisplatforms. We zien dit als een unieke kans om, door gebruik te maken van elkaars sterke merknaam, miljoenen Chinezen te bereiken die steeds meer online reisinspiratie zoeken en individueel hun reis boeken. Op holland.alitrip.com zetten we, samen met onze partners, Holland in de etalage bij de reislustige Chinees. Zo verstevigen we onze positie in China en dragen we bij aan onze Holland branding- en marketingstrategie om bezoekers te verleiden ook andere, minder bekende, delen van ons land te bezoeken."


Andrew van der Feltz, directeur Business Development & Operations NBTC


Belangrijke groeimarkt voor Nederland
China staat met zo’n 250.000 toeristen en zakelijke bezoekers in Nederland op de negende plek van grootste herkomstlanden. De absolute aantallen zijn nog bescheiden maar door de groeipercentages is het een interessante groeimarkt. Chinezen zijn ook ‘big spenders’. Ze besteden bovengemiddeld veel aan hun bezoek in Nederland; ruim 1.250 euro per persoon per verblijf tegenover een gemiddelde besteding van zo’n 720 euro. De komende tien jaar groeit het aantal Chinese bezoekers naar verwachting naar ruim 800.000, meer dan een verdrievoudiging in vergelijking met 2014. China staat dan in de top vijf van belangrijkste herkomstlanden.

Alitrip
Alibaba is de holding voor een reeks onlinewinkels, waaronder Alitrip, die samen het grootste Chinese onlineconcern vormen. Alitrip brengt vraag en aanbod op het gebied van reizen bij elkaar. De consument kan er terecht voor het totale reispakket; vluchten, hotels, complete reizen, tours en activiteiten, met een totaal van meer dan 10.000 aanbieders die zich reeds aan Alitrip hebben verbonden.
Link: http://holland.alitrip.com
Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, china, online marketing

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...