Geplaatst op: 09-10-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Blogger Mirre fietst 5.000 kilometer door Gelderland

Blogger Mirre fietst 5.000 kilometer door Gelderland
Blogger Mirre is op 8 oktober in Nijmegen feestelijk onthaald na haar fietstocht van 5.000 kilometer door de Gelderse streken. In 100 dagen fietste Mirre door de Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland en Achterhoek. Onderweg heeft ze evenementen bezocht, inwoners ontmoet, gegeten in honderden restaurants en iedere dag op een ander bed geslapen. Mirre schreef iedere dag een blog op 5000kmgeldersestreken.nl, deed verslag via Facebook, Twitter en Instagram (#5000kmgld) en was zelfs af en toe live te volgen vanaf haar fiets.


5000 km door de Gelderse streken

Mirre fietste vanaf 1 juli iedere dag ongeveer 50 kilometer door de Gelderse streken. Via de website en via social media (#5000kmgld) zijn honderden tips binnengekomen van inwoners. Iedere dag plaatste Mirre een blog over wat ze die dag had beleefd. Mirre heeft in die 100 dagen onder andere mogen slapen in een helikopter, was als VIP aanwezig bij de Zwarte Cross en mocht de apen voeren bij de Apenheul. De verhalen, foto’s en video’s die Mirre tijdens haar tocht door de Gelderse streken heeft verzameld zijn te lezen in haar reisverslag op 5000kmgeldersestreken.nl. "We zijn ontzettend trots op Mirre die de échte Gelderse streken op een vernieuwende manier in beeld heeft gebracht”, zegt Hanneline Oosting van Toerisme Gelderland.


Mirre geselecteerd uit 900 sollicitaties

Vanaf mei kon iedere fietsliefhebber uit Nederland solliciteren op ‘de beste vakantiebaan van Nederland’. Bijna 20.000 mensen bezochten de inschrijvingswebsite waarvan er 900 daadwerkelijk solliciteerden. Na een selectiedag op de Posbank met de top 12 kwam Mirre (29, Groningen) als winnaar uit de bus. "Gelderland is een prachtige fietsprovincie en dat ik het voorrecht heb gehad om elke uithoek te leren kennen is echt een cadeautje”, aldus Mirre nadat ze was gefinisht in Nijmegen.


Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle NRIT artikelen.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, social media, bloggers, gelderland

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

04/10/24
Rabobank: Ketens dominanter in horeca en recreatie
Ketens worden tot 2040 steeds dominanter in de sectoren horeca en recreatie. Ondernemers doen er goed aan zich te richten op een flexibel en betaalbaar concept. En bedrijven moeten zelf de regie nemen op verduurzamen, anders dicteren ketenpartners die voor je. Dat zijn enkele opmerkelijke conclusies van Rabobank in haar nieuwe Sectorvisie Horeca & Recreatie.
04/10/24
Nederlanders willen eerlijke vliegbelasting, ook zorgen om betaalbaarheid vliegen
Ruim een derde (34%) van de Nederlanders vreest dat vliegen te duur voor hen wordt als de kosten van vliegen verder stijgen. Veel Nederlanders zien in een eerlijkere opzet van de vliegbelasting een oplossing. Dat betekent dat er een meerderheid is voor afstandsafhankelijke vliegbelasting, hogere belasting voor businessclass en een heffing voor transferpassagiers.
04/10/24
Waterstate Wellness Hotel geopend
Onder grote belangstelling opende Waterstate Wellness Hotel woensdagmiddag 25 september officieel zijn deuren. De exclusieve opening begon met een warm welkomstwoord van zowel de directie als de wethouder Joost De Goffau van Goes.
04/10/24
Exclusief voor leden
Toverland vernieuwt parade Halloween
Dit jaar beginnen de Halloween Nights extra goed met een vernieuwde parade.
04/10/24
Week van de Veiligheid met nieuwe campagne
Ondernemers en hun personeel worden helaas in toenemende mate geconfronteerd met agressie en geweld....
03/10/24
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking MECC en EMG
Event Management Group (EMG) en MECC Maastricht gaan samenwerking. Daarmee willen de twee hun marktpositie versterken en de klantervaring verder te optimaliseren.
03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
03/10/24
Exclusief voor leden
Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch winnen duurzame kampeerawards
Op het Duurzaamheidscongres Kampeerbranche zijn de duurzame kampeerawards uitgereikt. Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch gingen er met de Awards vandoor.

||| Agenda |||

10/10/24
10/10/24 t/m 10-10-24: Education & Research Day
Op donderdag 10 oktober 2024 organiseert de Hotelschool The Hague een Education & Research Day. ...
12/10/24 t/m 13-10-24
12/10/24 t/m 13-10-24: Campervan Days
Tien vooraanstaande Nederlandse campermerken en NKC organiseren een gloednieuw event; Campervan Days...
15/10/24
15/10/24 t/m 15-10-24: Discover Your Future Networking Event
De Academy for Leisure & Events van de Breda University of Applied Sciences organiseert op dinsd...
23/10/24
23/10/24 t/m 23-10-24: Seminar Creating Equitable Destinations
CELTH organiseert in samenwerking met The Travel Foundation de online presentatie van het onderzoeks...
12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...