Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-09-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

VVV Zuid-Limburg start culinaire campagne

VVV Zuid-Limburg start culinaire campagne
Dat voor toeristen goed, bijzonder en lokaal geworteld eten een belangrijk onderdeel is van de vakantiebeleving blijft in Nederland vaak onderbelicht. We zien het vooral als een belangrijke randvoorwaarde maar nauwelijks als usp. In Zuid-Limburg gaan ze dat anders aanpakken. VVV Zuid-Limburg start een campagne waarbij culinaire streekproducten in de spotlight komen.


Tijdens de campagne worden de streekproducten in vijf thema’s onder verdeeld. Iedere twee weken staat een thema in de spotlight. In die periode worden binnen het thema alle culinaire mogelijkheden op de website www.vvvzuidlimburg.nl vermeld. Denk daarbij aan rondleidingen en excursies, een wandeling met een hapje en een drankje, horeca-gelegenheden waar specialiteiten te proeven zijn, unieke boerderijwinkels waar de lekkernijen te koop zijn en een overzicht van culinaire evenementen. De culinaire campagne ‘Zóveel lekkers in Zuid-Limburg’ begint met het thema Bier.


De andere vier thema’s die de lekkerste periode van het jaar vullen zijn:

  • Wijn uit Zuid-Limburg: van plukken tot proeven

  • Vers vlees en vis, bewust brood en kwaliteitskaas: hoe vers wil je het hebben?

  • Groente, fruit & kruid: van het land op het bord

  • Zó wild van wild.


Alle culinaire bedrijven, aangesloten bij VVV Zuid-Limburg kunnen hun specialiteiten onder de vijf thema’s etaleren, zodat de gast kan kennismaken met verschillende smaken, plekken om te proeven en met producenten, die dagelijks met veel passie bezig zijn.


Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle NRIT artikelen.

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, zuid-limburg

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...