Geplaatst op: 07-09-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Zondagopenstelling VVV Texel groot succes

Zondagopenstelling VVV Texel groot succes
De zondagopenstelling van de VVV Texel is een groot succes. De VVV was op acht koopzondagen van 5 juli tot en met 23 augustus geopend. Vanwege de drukte moest extra personeel worden ingezet. Er werd ook veel gebruik gemaakt van de telefonische bereikbaarheid en chatfunctie op de website op zondag en maandagavond. Opvallend was dat veel bezoekers verwachtten dat de VVV op zondag gewoon open was.


VVV Texel was deze zomer op acht koopzondagen van 5 juli tot en met 23 augustus geopend van 12.00 tot 16.00 uur. De VVV is daarnaast op zondagen van 18.00 tot 21.00 uur en op maandagen telefonisch bereikbaar tot 21.00 ’s avonds. Dit experiment blijkt heel succesvol.


"Het was op een aantal zondagen echt druk bij de VVV-winkel, vooral meteen om 12 uur. We zijn soms eerder open gegaan omdat er al mensen voor de deur stonden. We hebben zelfs meer personeel in moeten zetten: drie in plaats van twee medewerkers, en op zondag 2 augustus hebben we met vier mensen gewerkt."


Hoofd Frontoffice Dalea Polman


Bezoekers verwachten een geopende VVV op zondag
Uit navraag bleek dat de bezoekers niet kwamen naar aanleiding van een bericht over de verruimde openingstijden, maar gewoon verwacht hadden dat de VVV open zou zijn. Naar aanleiding van het succes van de koopzondagen in Den Burg, en omdat ze proberen aan te sluiten bij de activiteiten van Winkelhart van Texel, gaat VVV Texel ook open op de koopzondagen 27 september, 18 oktober en 27 december.


Chatfunctie

Ook werd veel gebruik gemaakt van de mogelijkheid om op zondag- en maandagavond telefonisch of via de chatfunctie op de site contact te hebben met de VVV-medewerksters. In het algemeen werkt er dan één persoon, maar vanwege de drukte waren dit er twee vanaf 12 juli tot en met 10 augustus. De chatfunctie werd veel gebruikt. Mensen zeggen dat ze het een fijne manier van communiceren vinden; ze krijgen snel antwoord. "Voor onze frontofficemedewerksters was het chatten wel wennen. Ze zijn ‘in het diepe gegooid’, maar toch is het heel snel door hen opgepakt. Bij het chatten moet je niet alleen snel reageren en kort antwoorden, maar vaak is de vraag ook onduidelijk”, zegt Polman die de chatfunctie nog gaat evalueren.


Meer winkelomzet

Het tweede kwartaal is er €20.000,- meer omzet in de winkel gedraaid dan begroot. "Tot en met juli hebben we 15% meer klanten in de winkel gehad dan vorig jaar in die periode. Het feit dat de Voordeelkaart nu in de VVV-winkel moet worden opgehaald, heeft hierbij waarschijnlijk de grootste invloed gehad.” Verder zijn tot en met juli 12% meer telefoongesprekken binnengekomen dan in dezelfde periode vorig jaar.


Dit nieuws wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen.
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv, kustgebieden

CELTH




||| Nieuws |||

20/08/25
Exclusief voor leden
Kleine groei verre bestemmingen nazomer 2025
Hoewel de top 5 nazomerbestemmingen bij touroperator de VakantieDiscounter ongewijzigd blijft (Spanje, Turkije, Griekenland, Egypte en Italië), zijn binnen de overige bestemmingen duidelijke verschuivingen zichtbaar. Plus nog een paar interessante reistrends.
20/08/25
Van Oord bouwt Naïa Island Dubai
Het Nederlandse bedrijf Van Oord heeft een contract verworven voor het aanleggen van het kunstmatige eiland Naïa Island Dubai, een nieuwe ontwikkeling vlak voor de kust van Jumeirah.
19/08/25
Booking.com berekent voorlopig commissie over laag btw-percentage
Booking.com merkt de onrust in de markt van hotels door de komende btw-verandering van 9 naar 21%. D...
19/08/25
Aanmelden Duurzame KampeerAwards
De Duurzame KampeerAwards zetten bedrijven in het zonnetje die de kampeerbranche verduurzamen. Of het nu gaat om een innovatief kampeermiddel, een natuurvriendelijke kampeerplek of een slim concept dat de sector verder helpt. Aanmelden voor deze awards kan nog tot 29 augustus.
19/08/25
Exclusief voor leden
Programma B&B Vol liefde stimuleert boekingen
Nederlandse Bed & Breakfasts doen deze zomer goede zaken, blijkt uit de nieuwste cijfers van Bedandbreakfast.nl. Het aantal reserveringsaanvragen op de website ligt deze zomer 13% hoger ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
19/08/25
Wat is een creditcard en hoe werkt het?
Een creditcard is een handig financieel instrument dat je in staat stelt om aankopen te doen zonder direct geld uit te geven. In plaats daarvan leen je tijdelijk geld van de bank, dat je later terugbetaalt. Dit biedt niet alleen gemak, maar ook een zekere mate van financiële vrijheid. Veel mensen gebruiken een creditcard voor online aankopen, vakanties of onverwachte uitgaven.
19/08/25
Exclusief voor leden
Rol accountant verandert
Jaarlijks zitten veel recreatiebedrijven met hun accountant om tafel. De rol van de accountant veran...
18/08/25
Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...