Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-09-2015

CELTH haalt wavemakers bij elkaar in Amsterdam

CELTH haalt wavemakers bij elkaar in Amsterdam
Kenniscentrum CELTH is vandaag bezig met zijn CELTH@work bijeenkomst. Topsprekers, onderwijs en bedrijfsleven zijn bij elkaar om kennis verder te ontwikkelen voor de gastvrijheidssector. De maand september is beslissend want op 1 oktober moet een heldere onderzoeksagenda af zijn.

"Denk en doe als een zeezeiler”
Vandaag is de redactie van NRIT media aanwezig bij CELTH at work #4. Dit jonge kenniscentrum haalde enkele topsprekers naar Amsterdam voor de bijeenkomst. Hans van der Loo sprak over de VUCA wereld. Vuca staat voor volatile, uncertain, complex en ambigious. "Dat klinkt misschien negatief maar je kunt het ook positief uitleggen en dan kom je uit bij een wereld van energie, van hoop en kansen,” aldus Van der Loo. Hij is gefascineerd door wavemakers. Mensen die zaken veranderen. Deze mensen, zoals bij Airbnb of bij andere jonge bedrijven in de gastvrijheidsindustrie, combineren leergierigheid en doen. Die eigenschappen ziet hij terug bij oceaanzeilers. Van der Loo pleit dan ook voor het combineren van hoogwaardige kennis aan de mentaliteit van startups.

Crowdfunding en platforms worden volwassen
Key note spreker Martijn Arets bracht de aanwezigen op de hoogte van nieuwe platforms, de opkomst van crowdfunding en hoe bestaande grote merken, overheden en bedrijven daar op reageren. Arets is onder meer digitaal inwoner geworden van Estland. Dat land heeft een aantal overheidsmensen die het land zien als een platform. Onder meer wordt iedereen in de wereld de e-citizenship van dat land aangeboden. Een vorm van destinatiemarketing waarmee dit kleine landje (1,3 miljoen inwoners) opvalt. Na zijn tientallen interviews met nieuwe en bestaande merken komt hij onder meer tot de volgende conclusie: "Platforms kun je oprichten als het gebaseerd is op toegevoegde waarden met tijdelijke partners. Belangrijk is de toevoeging van tijdelijke partners.” Voor een startup is een jaar lang, daarom zullen steeds vaker partners wisselen naarmate het platform ontwikkelt.

Onderzoeksagenda maken
In de middag gaan de aanwezigen in 4 workshops aan de gang met nieuwe business modellen, de toekomstige consument, duurzame ontwikkeling in de gastvrijheidsindustrie en destinatie- en productontwikkeling. Ook uit deze workshops worden onderzoekspunten gedistilleerd die bijdragen aan de agenda die op 1 oktober naar buiten komt.
Link: www.celth.nl
Trefwoorden: kennis, business, CELTH

CELTH



||| Nieuws |||

12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.
12/06/25
Mijlpaal EuroParcs Enkhuizer Strand: eerste gasten gearriveerd
Vrijdag 6 juni arriveerden de eerste gasten voor hun vakantie op EuroParcs Enkhuizer Strand aan het IJsselmeer.
11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
11/06/25
Exclusief voor leden
Omzet reisbranche blijft sterk groeien
De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...