Veel bezoekers voor Zeeleeuwenshow van Hellendoorn
De zeeleeuwenshow die sinds dit seizoen in Avonturenpark Hellendoorn te zien is, heeft al 100.000 bezoekers getrokken. Annechien Elfrink uit Loil werd uitgeroepen tot de 100.000ste bezoeker en kreeg een familie-abonnement voor 2016. Annechien vond de show erg leuk: "Erg leuke show, gave trucjes en
ook het visje geven was tof. We moesten hard lachen om de grapjes". De
theatershow is nog tot en met 13 september te
bewonderen in Avonturenpark Hellendoorn.
Hellendoorn had eerder al een zeeleeuwenshow en haalde die na 13 jaar weer terug. Over Avonturenpark Hellendoorn
Avonturenpark Hellendoorn heeft ruimt 30 attracties, diverse shows en activiteiten. Het park is geopend
t/m 1 november 2015. De entreeprijs bedraagt € 22,50 en
kinderen t/m 2 jaar hebben gratis toegang tot het park. Een seizoenpas
2015 is al verkrijgbaar vanaf €45,00 per seizoen. In het naseizoen is
het park gedurende enkele weekdagen gesloten. Avonturenpark
Hellendoorn is onderdeel van de Looping Holding een internationale groep van negen
regionale vrijetijdsparken, in met name Frankrijk. Hellendoorn is de enige Nederlandse vestiging.
Trefwoorden: attractieparken, shows, hellendoorn
|
|
11/08/25
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
|
11/08/25
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
|
11/08/25
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
|
11/08/25
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
|
06/08/25
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
|
06/08/25
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
|
05/08/25
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
|
05/08/25
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
03/09/25 t/m 07-09-25
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
|
11/09/25
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
01/10/25
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
|
|