Geplaatst op: 12-08-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Trip4real ook in Amsterdam

Trip4real ook in Amsterdam

Het succes van Airbnb in de deeleconomie blijft velen inspireren. Zo ook de initiatiefnemers van trip4real. Als je de site bekijkt kun je de overeenkomsten met Airbnb niet over het hoofd zien. Gelukkig proberen ze op een ander aspect van de toeristische sector succesvol te worden. Trip4real brengt toeristen die van de gebaande paden willen afwijken in contact met lokale gidsen die een bijzondere tour in hun eigen stad hebben samengesteld. Dit online reisplatform maakt locals tot gids en geeft bezoekers een echte authentieke reiservaring. Het platform is sinds kort ook in Amsterdam actief en is op zoek naar enthousiaste Amsterdamse locals.


"Dag drommen mensen, tourist traps en gebaande paden, hallo geheime hofjes, onbekende grachten en buurtbarretjes”, schrijft de organisatie enthousiast. Trip4real vindt zichzelf een ware reisrevolutie die steden door de ogen van de bewoners laat zien en is op zoek naar gepassioneerde locals om aan te sluiten. Enige vereiste is een originele manier om deze ervaring met de reizigers te delen voor een bijzonder bezoek aan het charmante Amsterdam.



"Toeristen krijgen de kans om authentieke ervaringen op te doen. Toeristische organisaties beloven al tientallen jaren authentieke ervaringen zonder dat je die ooit krijgt. Dankzij trip4real wordt die reisdroom nu eindelijk werkelijkheid. Verblijf bij de lokale bevolking, feest met hen en maak vrienden voor het leven. Amsterdam is een broedplaats van creativiteit en heeft veel te vertellen. Wij brengen deze verhalen tot leven zodat de bezoekers de stad op een hele nieuwe manier zullen ervaren.”

Gloria Molins, oprichter van trip4real



Reisdroom wordt werkelijkheid

Trip4real is een initiatief van Gloria Molins die in 2013 in Spanje startte. Inmiddels breidt trip4real zich razendsnel uit, met de lancering van steden zoals Amsterdam, Parijs, Rome, Lissabon, Dublin en andere Europese bestemmingen. De community bestaat inmiddels uit meer dan 20.000 leden en het team is enthousiast op zoek naar gepassioneerde locals die zich hierbij aansluiten.


Werkwijze

Voor locals is het heel simpel om een activiteit op trip4real aan te bieden. Na het aanmaken van een profiel op het platform stellen ze een reiservaring voor dat later wordt goedgekeurd door het team – hoe origineler, hoe beter. Het gebruik van het platform is geheel kosteloos. Zodra de activiteit is bevestigd en uitgevoerd, houdt trip4real een commissie van 18% van de totale kosten. Het platform helpt om de juiste doelgroep te bereiken, de boekingen te beheren en de activiteiten te promoten onder de wereldwijde bezoekers.


Over Trip4real

Trip4real is een nieuwe, revolutionaire manier om een nieuwe stad of bestemming te ontdekken zonder gebruik te maken van de standaard toeristische voorzieningen. Unieke tours worden ontwikkeld en begeleid door locals en zorgen voor een persoonlijke en authentieke reiservaring. Het peer-to-peer platform biedt ondernemende locals de mogelijkheid om tegen betaling een activiteit te creëren en delen met reizigers. Het internationale reisplatform stimuleert duizenden micro-ondernemers per bestemming. Zie voor meer informatie www.trip4real.com.

Link: http://www.trip4real.com/
Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, deeleconomie

CELTH



||| Nieuws |||

17/12/25
Meer ouderen dan jongeren in Nederland
Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
16/12/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs start in 2026 met circulaire standbouw
Koninklijke Jaarbeurs introduceert vanaf 1 januari 2026 volledig circulaire standbouw voor exposanten op haar eigen vakbeurzen. Met deze stap versnelt Jaarbeurs actief de duurzame transitie binnen de evenementenbranche.
15/12/25
Zeeland dichter bij Brabantse steden en Zwolle
Zeeland en Noord-Brabant zijn beter met elkaar verbonden via een directe treinverbinding ieder uur. Dat werd op 15 december feestelijk gevierd op het station in Vlissingen.
15/12/25
Exclusief voor leden
Erfgoed Zwarte Molen wordt vakantieverblijf
Stichting Kempens Landschap opent in januari 2026 een erfgoedlogies in de Zwarte Molen in Lille. Deze 19e-eeuwse molen, die sinds 2016 eigendom is van de landschapsorganisatie, werd grondig gerenoveerd en ingericht als vakantiewoning voor vier personen. Met de herbestemming wil de Stichting het karakteristieke gebouw opnieuw actief deel laten uitmaken van de gemeenschap.
15/12/25
Verdubbeling doorfietsroutes tot 2030
De Nederlandse doorfietsroutes zijn het afgelopen jaar opnieuw flink uitgebreid. In 2025 is het netwerk gegroeid naar 1.118 kilometer gerealiseerde doorfietsroutes, een toename van 137 kilometer ten opzichte van vorig jaar. De komende vijf jaar verdubbelt dat waarschijnlijk met 1.198 kilometer naar een totaal van 2.316 kilometer. Dat blijkt uit een inventarisatie van samenwerkingsorganisatie Tour de Force.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...