Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-08-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Belangstelling voor bed & breakfasts neemt sterk toe

Belangstelling voor bed & breakfasts neemt sterk toe

Bed & breakfasts doen het wereldwijd uitstekend. De boekingen via www.bedandbreakfast.eu zijn in het eerste halfjaar met maar liefst 39 gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2014. Maar een deel van die groei komt door het toegenomen aanbod op het platform (+18%). Vooral stelletjes zonder kinderen kiezen voor een overnachting in een bed & breakfast.


Uit onderzoek dat Bedandbreakfast.eu in 2014 hield onder 3.704 b&b-eigenaren blijkt dat in Europa gemiddeld voor een overnachting € 76,46 wordt betaald. Goedkoopst is een b&b in Duitsland (€ 64,-), het duurst in België (€ 92,-). In Nederland moet gemiddeld € 75,- voor een kamer worden betaald. Andere conclusies:

  • Gemiddeld behaalt een Europese b&b een omzet van € 16.700,-
  • Een gemiddelde Europese b&b heeft 5,2 kamers met in totaal 7,6 bedden
  • Veertig procent van de Europese bed & breakfasts is na 2011 gestart
  • Stelletjes zijn met een aandeel van 41% de grootste gastengroep
  • Een kwart van de gasten verblijft met een zakelijk motief in een Europese b&b


Het complete onderzoek is hier te bestellen. In augustus 2015 werden op www.bedandbreakfast.eu 1,6 miljoen kamers en kamers aangeboden. De site is een Nederlands initiatief en is gevestigd in Eindhoven. Eigenaar Hanny Arens gaf in augustus 2014 een interview voor NRIT Magazine. Lees hier het complete interview.
Link: https://www.bedandbreakfast.eu/
Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, b&b, europa

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...