Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-08-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Spannende horeca op de nieuwe Pier

Spannende horeca op de nieuwe Pier

De Scheveningse Pier is in korte tijd erg populair geworden. De laatste twee weken van juli bezochten maar liefst 100.000 mensen de vernieuwde Pier waar alleen het bovendek van was geopend. Binnenkort openen negen nieuwe kiosken met vernieuwende horeca en retailconcepten. Eerder gingen het pannenkoekenrestaurant, Bungy Jump Holland en de toren al open voor het publiek.


De Pier heeft de negen ondernemers bekendgemaakt die hun deuren openen voor het publiek. Op zowel het beneden- als het bovendek en het Zuidereiland zijn binnenkort kiosken en terrassen gevestigd met vernieuwende food-, drink- en shoppingconcepten. Eerder De ondernemers bieden stuk voor stuk een onderscheidend concept aan en hebben bewust gekozen voor deze unieke locatie. De ondernemers die hun deuren openen op De Pier zijn:


Firma Pickles Burgers & Wines: een burgerrestaurant en wijnbar in één. Overal ter wereld kan men wel een hamburger eten, maar op weinig plekken worden ze geserveerd mét een goed glas wijn. Voor meer informatie www.firmapickles.nl


The Rough Kitchen: een concept van carnivoren in hart & ziel, waarbij wordt gegrilld, gerookt en gebraden op een knetterend open vuur of in een smoker. Daarnaast kan men in de Craft Beer Bar terecht voor een royaal aanbod aan handpicked micro-brews van kleine onafhankelijke bierproducenten. Voor meer informatie: www.theroughkitchen.nl


SHACK: het eerste Street Food Restaurant met reizende sterren. Elke maand krijgt een nieuwe foodtruck crew in SHACK de ruimte om hun signature dishes en verrassende cocktails passend bij de gerechten te serveren op De Pier. Voor meer informatie zie www.reizendesterren.org


Friterie Par Hasard: maakt verse frites en snacks uit eigen keuken en is geïnspireerd door de traditionele Belgische frituur. Hierbij wordt uitsluitend gebruik gemaakt van verse producten van hoge kwaliteit uit de omgeving. Voor meer informatie zie www.cafeparhasard.nl/friterie


Bar De Pier: naast een uitgebreid assortiment aan drinks, vindt men bij Bar De Pier heerlijke snacks om direct op te eten of mee te nemen naar het strand of één van de terrassen op het beneden- of bovendek. Voor meer informatie zie www.facebook.com/bardepier


Pier Zuid: dit restaurant bevindt zich op het Zuidereiland van De Pier en biedt een geweldig uitzicht tijdens ontbijt lunch, borrel en diner. Pier Zuid is de plek voor een ontspannen uitje of zakelijke bijeenkomst en beschikt over een zonnig terras boven zee.


Kust: deze bar heeft een industriële en maritieme look & feel waarbij oud bouwmateriaal van De Pier is hergebruikt. Kust werkt met lokale, pure producten en heeft een typische Hollandse (Scheveningse) keuken met o.a. oma’s gehaktballen en ouderwetse stamppotten.


De Pierwinkel: in deze souvenirshop 2.0 kunnen bezoekers van De Pier een origineel aandenken scoren. De Pierwinkel verkoopt gifts, kleding en accessoires in de nieuwe huisstijl van De Pier.


De Groeten uit Scheveningen: deze fotobooth met een indrukwekkend Schevenings decor biedt bezoekers de mogelijkheid zichzelf op een creatieve manier op de foto te laten zetten. Voor meer informatie zie https://www.facebook.com/groetenuitscheveningen.nl


Over De Pier

KondorWessels Vastgoed (VolkerWessels) en DanZep kochten in oktober 2014 De Pier. Sindsdien is er met man en macht gewerkt om De Pier te renoveren. De Pier richt zich in de komende vijf jaar op de volgende vijf pijlers: eten & drinken, winkelen, sport & avontuur, cultuur & muziek en inspiratie & educatie. Daarnaast komt er een wisselend programma van events. De Pier is dagelijks toegankelijk van 10.00 – 22.00 uur, de toegang is gratis.

Topics:Horeca, Retail
Trefwoorden: horeca, retail, kustgebieden,

CELTH




||| Nieuws |||

14/08/25
Trend: Nederlanders zoeken vaker koelere destinaties op
Terwijl Nederland massaal op vakantie is, draait de ANWB Alarmcentrale op volle kracht. Halverwege het zomerseizoen heeft de ANWB Alarmcentrale al ruim 450.000 meldingen ontvangen van vakantiegangers in binnen- en buitenland. Op drukke dagen gaat het om zo’n 15.000 digitale meldingen en telefoontjes per dag. Opvallend is dat steeds meer pechhulpvragen komen uit Scandinavië, terwijl het aantal meldingen uit traditionele zonbestemmingen zoals Frankrijk en Italië achterblijft.
13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in het zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...