Geplaatst op: 05-08-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

ToerNed tevreden over voorseizoen 2015

ToerNed tevreden over voorseizoen 2015
Julianatoren

Terwijl het hoogseizoen zich in volle hevigheid voltrekt, komt ToerNed met cijfers over het voorseizoen bij haar leden. ToerNed is een kleine vereniging van samenwerkende bedrijven in de dagrecreatieve sector. De ToerNed-leden kijken tevreden terug op het voorseizoen met mooie groeicijfers. Enkele voorbeelden:


  • De Steenkolenmijn Valkenburg noteerde ten opzichte van vorig jaar elke maand een lichte stijging van tussen 2% en 5% per maand.
  • Drouwenerzand Attractiepark te Drouwen noteerde ruim 10% meer bezoekers: "Het resultaat tot en met juli is buitengewoon goed.”
  • Ook Julianatoren in Apeldoorn is enthousiast en hadden tot 1 juli 1 % meer bezoekers dan in 2014.
  • Daartegenover meldt Familiepretpark De Waarbeek in Hengelo een lichte stijging van 2%, maar daarnaast een enorme toename van 30 % bij de abonnementhouders: "Die zien wij echt als onze ambassadeurs”.
  • Rondvaartbedrijf Kool in Groningen spreekt over een iets gunstiger verlopen voorseizoen met een omzetstijging van 5,3%.
  • In Utrecht staat Rederij Schuttevaer, mede door de zachte winter en de toch wel aantrekkende economie, in de eerste helft van het jaar in de plus met een omzetstijging van 8 %. Met de Grand Départ van de Tour de France, de hitte rondom deze dagen en de recente herfststorm heeft Schuttevaer in juli weer een klein stukje moeten inleveren: "Wij moeten het echt per jaar bekijken en ons niet te vroeg rijk rekenen”.

ToerNed

ToerNed, oorspronkelijk Toeristisch Nederland genaamd, is opgericht op 7 oktober 1970. ToerNed is daarmee één van de oudste marketingorganisaties in de dagrecreatieve sector. De vereniging kent leden vanuit verschillende soorten dagrecreatie. Musea, dierenparken, rondvaartbedrijven en attractieparken zijn lid. Bepalend voor het lidmaatschap is dat een groot deel van het klantenbestand uit betalende dagbezoekers bestaat. ToerNed is als vereniging gericht op samenwerking, marketing en kennisdeling. Leden zijn:


Amusementspark Tivoli, Berg en Dal

Aquabest Recreatiepark, Best

DOMunder, Utrecht

Drouwenerzand Attractiepark, Drouwen

Familiepark Dippie Doe, Best

Familiepretpark De Waarbeek, Hengelo (O)

Hof van Eckberge, Eibergen

Indoor Skydive, Roosendaal

Kinderparadijs Malkenschoten, Apeldoorn

Julianatoren, Apeldoorn

Museum De Fundatie, Zwolle

Openluchtzwembad  Boschbad, Apeldoorn

Recreatiepark Fun Valley, Eisden/Maastricht

Rederij Schuttevaer, Utrecht

Rederij de Ster, Utrecht

Rederij 't Smidtje, Amsterdam

Rondvaartbedrijf Kool, Groningen

See Amsterdam, Amsterdam

Skidome Sneeuwattractiepark, Rucphen

Sprookjeswonderland, Enhuizen

Steenkolenmijn Valkenburg, Valkenburg

Vadesto outdoor Adventure en Rondvaarten, Hattem

Wunderland Kalkar, Kalkar (Duitsland)

Zee Aquarium, Bergen aan Zee


Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen
Trefwoorden: attractieparken, bezoek

CELTH




||| Nieuws |||

19/08/25
Booking.com berekent voorlopig commissie over laag btw-percentage
Booking.com merkt de onrust in de markt van hotels door de komende btw-verandering van 9 naar 21%. D...
19/08/25
Aanmelden Duurzame KampeerAwards
De Duurzame KampeerAwards zetten bedrijven in het zonnetje die de kampeerbranche verduurzamen. Of het nu gaat om een innovatief kampeermiddel, een natuurvriendelijke kampeerplek of een slim concept dat de sector verder helpt. Aanmelden voor deze awards kan nog tot 29 augustus.
19/08/25
Exclusief voor leden
Programma B&B Vol liefde stimuleert boekingen
Nederlandse Bed & Breakfasts doen deze zomer goede zaken, blijkt uit de nieuwste cijfers van Bedandbreakfast.nl. Het aantal reserveringsaanvragen op de website ligt deze zomer 13% hoger ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
19/08/25
Wat is een creditcard en hoe werkt het?
Een creditcard is een handig financieel instrument dat je in staat stelt om aankopen te doen zonder direct geld uit te geven. In plaats daarvan leen je tijdelijk geld van de bank, dat je later terugbetaalt. Dit biedt niet alleen gemak, maar ook een zekere mate van financiële vrijheid. Veel mensen gebruiken een creditcard voor online aankopen, vakanties of onverwachte uitgaven.
19/08/25
Exclusief voor leden
Rol accountant verandert
Jaarlijks zitten veel recreatiebedrijven met hun accountant om tafel. De rol van de accountant veran...
18/08/25
Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.
18/08/25
Dagrecord voor stranden Leisurelands
Op 13 augustus trokken duizenden mensen naar de recreatiegebieden van Leisurelands. In totaal bezochten zo’n 180.000 mensen de Gelderse stranden – een absoluut dagrecord voor dit jaar.
18/08/25
Exclusief voor leden
Coosto biedt integratie Bluesky aan
Beheerplatform voor sociale media Coosto breidt zijn aanbod uit met een integratie van Bluesky, het snelgroeiende socialmediaplatform dat inzet op openheid, privacy en inhoudelijke interactie.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...