Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-07-2015
Auteur: Marc Gerlings

Airbnb ontvangt vandaag miljoenste Nederlandse boeking

Airbnb ontvangt vandaag miljoenste Nederlandse boeking

Airbnb, marktplaats van huur en verhuur van accommodaties, zal op 28 juli naar verwachting de 1 miljoen Nederlandse boekingen bereiken. Het bedrijf werd in 2008 actief in Nederland.

De boekingssite signaleert dat steeds vaker de voorkeur gegeven wordt aan een verblijf in een privé-accommodatie. Deze zomer blijkt Italië een populaire bestemming onder Nederlandse Airbnb reizigers, die gemiddeld 36 jaar oud zijn en een verblijf voor 4 nachten boeken.


Woordvoerder Aja Guldhammer:"We zijn blij te zien dat steeds meer Nederlanders een accommodatie op Airbnb overwegen tijdens het plannen van hun vakanties. Met name de laatste jaren is het erg hard gegaan dankzij de trend om te kiezen voor lokale, authentieke reiservaringen. We hopen dat Nederlandse reizigers op basis van die ervaringen aangemoedigd worden ook hun eigen woning open te stellen voor bezoekers.”


Vaker keuze voor langere vakantie
Niet alleen voor stedentrips is Airbnb erg in trek, het platform wordt ook voor langere vakanties in de zomer steeds vaker ingeschakeld. Het onder Nederlanders van oudsher populaire Italië blijkt eveneens op Airbnb in opkomst te zijn. Het Salentijns schiereiland, een streek in de hak van de Italiaanse laars, en het Siciliaanse Agrigento behoren tot de snelst groeiende bestemmingen onder Nederlandse reizigers. Buiten Europa doet Californië,de bakermat van Airbnb, het erg goed.


Top-5 opkomende bestemmingen onder Nederlandse Airbnb gebruikers*

1.

Salento

Italië

+377%

2.

Agrigento

Italië

+373%

3.

Madeira

Portugal

+346%

4.

East Bay

Californië (VS)

+345%

5.

Apulië

Italië

+324%


* Gemeten door het aantal boekingen in de zomer van 2015 te vergelijken met die van de zomer van 2014.


Lees ook het artikel: Profiel van de Nederlandse Airbnb reiziger in 5 punten.


Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen
Trefwoorden: acommodaties, trend, verhuur, reizen, marketing

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...