Geplaatst op: 08-07-2015
Publicatie: Recreatie & Toerisme juni 2015

Blijf dicht bij uw identiteit, ook online

Blijf dicht bij uw identiteit, ook online

Hoe houd ik de bezettingsgraad hoog? Misschien van oudsher wel de meeste gestelde vraag onder recreatieondernemers. In de strijd om de gast wordt al snel hetzelfde wapen ingezet; een nog lagere prijs. Toch zijn er betere manieren om je te onderscheiden, met een beter rendement!


Doe waar u goed in bent

Competitie wordt gewonnen als u zichzelf kunt onderscheiden. Doen waar u goed in bent, daar draait het om. Benadruk de voordelen waarom vakantiegangers en recreanten voor u moeten kiezen. Vrij vertaald: wat is uw -STE? Bent u de allergezelligSTE camping, het bosenwaterrijkSTE bungalowpark of het verrewegexclusiefSTE villapark? Op deze manier onderscheidt u zichzelf en weten gasten waarom ze bij u komen.


Straal het online uit

Nu u weet wat uw -STE is, wilt u ook graag vertellen waarom gasten voor u moeten kiezen. Offline, maar zeker ook online. Vast en zeker zijn er meerdere plaatsen waar de consument zijn vrije tijd door kan brengen bij u in de buurt. Adverteren met alleen "camping in Noord-Brabant” is niet voldoende; "dé gezelligste Brabantse Familiecamping” vertelt meer.


Versla de online concurrentie

Waar de strijd om de gast offline hevig is, gaat dit online zelfs verder. De consument ziet vaak teveel aanbod, op een klein scherm. Een keukenfabrikant lanceerde ooit een tv-reclame met als payoff "De keuze is er reuze”. Dit geldt zeker voor het online recreatie- & vakantie aanbod. Succesvolle online marketing campagnes draaien om de juiste boodschap (jouw -STE) aan de juiste persoon op het juiste moment.


Uw online effect

De truc blijft om met de juiste kosten campagnes in te richten, zodat het voor u rendabel blijft. Als u goed voor ogen heeft wat uw locatie zo uniek maakt, wordt adverteren voordeliger. Vertaal uw -STE naar USP’s en zet dit kracht bij middels de juiste advertenties en landingspagina’s. Zo verleidt u de juiste doelgroep met zo weinig mogelijk kosten.

Een partner bijdrage van RED Online Marketing, dé online marketing partner voor reis & vrije tijd. Meer informatie op REDonlinemarketing.nl.



Foto genomen op Landgoed Ruwinkel

RED is Partner van Recreatie & Toerisme in 2015.

Dit artikel verscheen in Recreatie & Toerisme juni 2015.

Trefwoorden: marketing, online, seo, campagne, travel, leisure

CELTH



||| Nieuws |||

16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
16/12/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs start in 2026 met circulaire standbouw
Koninklijke Jaarbeurs introduceert vanaf 1 januari 2026 volledig circulaire standbouw voor exposanten op haar eigen vakbeurzen. Met deze stap versnelt Jaarbeurs actief de duurzame transitie binnen de evenementenbranche.
15/12/25
Zeeland dichter bij Brabantse steden en Zwolle
Zeeland en Noord-Brabant zijn beter met elkaar verbonden via een directe treinverbinding ieder uur. Dat werd op 15 december feestelijk gevierd op het station in Vlissingen.
15/12/25
Exclusief voor leden
Erfgoed Zwarte Molen wordt vakantieverblijf
Stichting Kempens Landschap opent in januari 2026 een erfgoedlogies in de Zwarte Molen in Lille. Deze 19e-eeuwse molen, die sinds 2016 eigendom is van de landschapsorganisatie, werd grondig gerenoveerd en ingericht als vakantiewoning voor vier personen. Met de herbestemming wil de Stichting het karakteristieke gebouw opnieuw actief deel laten uitmaken van de gemeenschap.
15/12/25
Verdubbeling doorfietsroutes tot 2030
De Nederlandse doorfietsroutes zijn het afgelopen jaar opnieuw flink uitgebreid. In 2025 is het netwerk gegroeid naar 1.118 kilometer gerealiseerde doorfietsroutes, een toename van 137 kilometer ten opzichte van vorig jaar. De komende vijf jaar verdubbelt dat waarschijnlijk met 1.198 kilometer naar een totaal van 2.316 kilometer. Dat blijkt uit een inventarisatie van samenwerkingsorganisatie Tour de Force.
15/12/25
Efteling musical Joris en de draak naar 42 theaters
Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) bestaat in december 2025 vijf jaar. Dat was geen makkelijke introductie. Nederland zat volop in de coronaperiode en bijeenkomsten waren vaak niet mogelijk.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...