Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-07-2015
Auteur: Marc Gerlings

Zomerse fietsactie Gelderland social media #5000kmgld

Zomerse fietsactie Gelderland social media #5000kmgld

Toerisme Gelderland houdt deze zomer een social media-actie met fietstoerisme. Fietsster Mirre trapt door Gelderland en doet verslag van alle evenementen, tochten en ontdekkingen. #5000kmgld moet op social media gaan leven.

Mirreis op 1 juli 2015 vanaf Radio Kootwijk gestart aan haar fietstocht van 5.000 kilometer door de Gelderse streken. In 100 dagen fietstMirredoor de Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland en de Achterhoek.Mirrebezoekt evenementen, maakt kennis met de inwoners van Gelderland en slaapt iedere dag op een andere plek. Onderweg isMirrelive te volgen via de website 5000kmgeldersestreken.nl. Belangrijker in deze acties zijn de social media kanalen waarin de hashtag #5000kmgld centraal staat. Mirre houdt een livestream vanaf haar fiets bij.


900 sollicitaties

Vanaf mei kon iedere fietsliefhebber uit Nederland solliciteren op ‘de beste vakantiebaan van Nederland’. Bijna 20.000 mensen bezochten de inschrijvingswebsite waarvan er 900 daadwerkelijk solliciteerden. Na een selectiedag op de Posbank met de top 12 kwamMirre(28, Groningen) als winnaar uit de bus. "Heel cool, oh wow! Cool! Ik heb echt zoveel zin in om de komende maanden in de Gelderse streken te gaan fietsen. Echt heel erg leuk!” aldusMirre, nadat aan haar bekend was gemaakt dat ze de beste vakantiebaan van Nederland had gewonnen.


Projectmanager: "De echte Gelderse streken laten zien”

"We vragen onze Facebook, Twitter en Instagram communities ons te vertellen waarMirreonderweg moet stoppen. Ook nodigen we onderweg allerlei mensen uit. We hopen zo datMirreop verborgen plekjes komt en dat er bijzondere ontmoetingen ontstaan metMirre’s volgers en andere mensen die in Gelderland wonen of op bezoek zijn. We willen de ‘echte’ Gelderse streken laten zien en iedereen die wil, invloed op de route te geven”, zegt Hanneline Oosting, projectmanager van Toerisme Gelderland.

Tot nu toe
Op Facebook heeft de actie die startte op 1 juli tot nu toe 2479 likes behaald. Op Twitter heeft Mirre 381 volgers. Opvallend genoeg kun je vanuit de centrale website 5000kmgeldersestreken.nl niet doorklikken naar de social mediakanalen.

Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen

Trefwoorden: fietsen, marketing, online, social media, Gelderland, Mirre

CELTH



||| Nieuws |||

17/07/25
Exclusief voor leden
Kom je in aanmerking voor regeling Kunst Erfgoed Festival?
Organiseer je een festival, biënnale/triënnale of vergelijkbaar evenement gericht op beeldende kunst en/of erfgoed? Of wil je beeldende kunst en/of erfgoed tonen binnen een andersoortige context, zoals een pop- of theaterfestival? Misschien kom je in aanmerking voor een bijdrage Kunst Erfgoed Festival van Mondriaan Fonds.
17/07/25
easyJet boekt sterke winstgroei in derde kwartaal 2025 en blijft optimistisch over toekomst
Luchtvaartmaatschappij easyJet heeft in het derde kwartaal achter de rug met meer winst, capaciteit en bezetting.
16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
16/07/25
Exclusief voor leden
Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
16/07/25
Exclusief voor leden
Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.