Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-07-2015
Auteur: Marc Gerlings

Zomerse fietsactie Gelderland social media #5000kmgld

Zomerse fietsactie Gelderland social media #5000kmgld

Toerisme Gelderland houdt deze zomer een social media-actie met fietstoerisme. Fietsster Mirre trapt door Gelderland en doet verslag van alle evenementen, tochten en ontdekkingen. #5000kmgld moet op social media gaan leven.

Mirreis op 1 juli 2015 vanaf Radio Kootwijk gestart aan haar fietstocht van 5.000 kilometer door de Gelderse streken. In 100 dagen fietstMirredoor de Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland en de Achterhoek.Mirrebezoekt evenementen, maakt kennis met de inwoners van Gelderland en slaapt iedere dag op een andere plek. Onderweg isMirrelive te volgen via de website 5000kmgeldersestreken.nl. Belangrijker in deze acties zijn de social media kanalen waarin de hashtag #5000kmgld centraal staat. Mirre houdt een livestream vanaf haar fiets bij.


900 sollicitaties

Vanaf mei kon iedere fietsliefhebber uit Nederland solliciteren op ‘de beste vakantiebaan van Nederland’. Bijna 20.000 mensen bezochten de inschrijvingswebsite waarvan er 900 daadwerkelijk solliciteerden. Na een selectiedag op de Posbank met de top 12 kwamMirre(28, Groningen) als winnaar uit de bus. "Heel cool, oh wow! Cool! Ik heb echt zoveel zin in om de komende maanden in de Gelderse streken te gaan fietsen. Echt heel erg leuk!” aldusMirre, nadat aan haar bekend was gemaakt dat ze de beste vakantiebaan van Nederland had gewonnen.


Projectmanager: "De echte Gelderse streken laten zien”

"We vragen onze Facebook, Twitter en Instagram communities ons te vertellen waarMirreonderweg moet stoppen. Ook nodigen we onderweg allerlei mensen uit. We hopen zo datMirreop verborgen plekjes komt en dat er bijzondere ontmoetingen ontstaan metMirre’s volgers en andere mensen die in Gelderland wonen of op bezoek zijn. We willen de ‘echte’ Gelderse streken laten zien en iedereen die wil, invloed op de route te geven”, zegt Hanneline Oosting, projectmanager van Toerisme Gelderland.

Tot nu toe
Op Facebook heeft de actie die startte op 1 juli tot nu toe 2479 likes behaald. Op Twitter heeft Mirre 381 volgers. Opvallend genoeg kun je vanuit de centrale website 5000kmgeldersestreken.nl niet doorklikken naar de social mediakanalen.

Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen

Trefwoorden: fietsen, marketing, online, social media, Gelderland, Mirre

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...