Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 29-05-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

VVV Texel gaat op zondag open

VVV Texel gaat op zondag open
Het team van het Front Office van VVV Texel.
Op zondag zijn de meeste VVV's gesloten. Best vreemd als je bedenkt dat op die dag juist de meeste toeristen op pad zijn. Natuurlijk is een en ander historisch zo gegroeid en spelen arbeidsvoorwaarden een rol maar goed beschouwd lijkt het wel of de 24-uurseconomie aan de VVV voorbij is gegaan.


De VVV Texel gaat gezien het grote aantal toeristen tijdens het hoogseizoen experimenteren met verruimde openstelling op een aantal zondagen. Daarnaast wil de VVV beter bereikbaar zijn; zowel online als telefonisch. Mailverkeer op zondag en de mogelijkheid tot chatten moeten de piekmomenten van het online bezoek gaan opvangen.


Ook online in weekend en avonduren bereikbaar

Optimale bereikbaarheid op het moment dat de klant daar behoefte aan heeft: voor VVV Texel betekent dit, dat er ook ’s avonds en in het weekend gebeld, gemaild en gechat moet kunnen worden. Uit een onlangs gehouden enquête bleek dat de piekmomenten van het bezoek van de website op zondag en maandag liggen. Uit diezelfde enquête kwam ook de wens om langer telefonisch bereikbaar te zijn naar voren.


Openstelling valt samen met koopzondagen

VVV-directeur Wouter de Waal: "Tijdens het hoogseizoen gaan we experimenteren met openstelling tijdens een beperkt aantal zondagen. We hebben daar de acht koopzondagen voor gekozen die Winkelhart Den Burg heeft ingevoerd. Afhankelijk van de resultaten kijken we vervolgens of we op nog meer feestdagen dan nu open zullen gaan. En daarnaast zorgen we ervoor dat we online én telefonisch ruimer bereikbaar zijn. Tot eind oktober zijn we op zondagavond en maandagavond telefonisch bereikbaar.”


Chatfunctie op website

Tegelijkertijd heeft de VVV Texel de mogelijkheid tot chatten op de website geïntegreerd. Hoofd Front Office Dalea Polman vindt de nieuwe chatfunctie een verrassende manier van communiceren. "Heel anders dan we gewend zijn; gasten verwachten een snel en kort antwoord op vrij simpele vragen: Wat is de afstand van mijn accommodatie naar het strand? Of: Mag ik mijn hond meenemen? Graag zien ze dergelijke vragen beantwoord voordat ze een reservering afronden. Het is voor ons even schakelen, maar deze informele manier van communiceren is zowel leuk, als doeltreffend.”


Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door NRIT Media Vrijetijdsplaform.
Steun onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen.
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv, openingstijden

CELTH



||| Nieuws |||

11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
11/06/25
Exclusief voor leden
Omzet reisbranche blijft sterk groeien
De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...