Amsterdam verbindt naam aan Floriade 2022 in Almere
Amsterdam verbindt direct zijn naam aan de opzet van
de Floriade in Almere. De combinatie Amsterdam Almere ziet kansen in
samenwerking op diverse economische gebieden. Amsterdam is ook een toeristische
metropool en dat kan helpen aan extra bezoek voor de Floriade. De gemeente
Amsterdam noemt dit niet als direct argument in de verbinding.
Floriade 2022 Growing Green Cities - Amsterdam Almere is nu de complete naam.
De verbinding van Amsterdam aan de Floriade zal ook tot uiting komen in het
logo, dat zal worden gebruikt voor het internationale netwerk van de Floriade
2022. Het logo is ontworpen door het communicatiebureau KesselsKramer.
Toekomstbestendige steden
De thematiek van de Floriade 2022, Growing Green Cities, sluit aan bij de
vraagstukken die in toekomstbestendige metropolen aan de orde zijn en komen.
Amsterdam ziet kansen in samenwerkingen op het gebied van duurzaamheid,
economie, kennisontwikkeling, marketing, logistiek, internationale bekendheid
van de regio en jonge innovatieve projecten. Door deze mogelijkheden te
benutten kunnen Amsterdam en Almere samen de Floriade 2022 tot een groot succes
van de metropoolregio Amsterdam maken.
Almere wordt zelfvoorzienend
De ‘Floriade 2022 Growing Green Cities – Amsterdam Almere’ verbindt de
innovatieve kracht van de Nederlandse tuinbouw aan de groene stad Almere. De
Floriade is geen eenmalig evenement, maar helpt Almere om versneld groener te
worden. Een stad die zelf voedsel en energie produceert, water zuivert, afval
hergebruikt en grotendeels zelfvoorzienend zal zijn. Want de Floriade is een
laboratorium en een beleving ineen, waar de pracht en kracht van bomen, bloemen
en planten centraal staan. Met de Floriade krijgt Almere blijvend een prachtige
nieuwe groene stadswijk en een impuls voor de hele regio. Afbeelding: impressie van het Floriade terrein 2022 bij Almere.
Trefwoorden: evenement, attractie, marketing, regiomarketing
|
|
16/06/25
Op 13 juni heeft PMV, de Participatiemaatschappij Vlaanderen een overeenkomst bereikt met het Canadese pensioenfonds Ontario Teachers’ Pension Plan, OTPP, om haar onrechtstreeks belang in Brussels Airport Company te verwerven.
|
16/06/25
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
|
16/06/25
34 procent van de Nederlandse vrouwen vindt autorijden in het buitenland spannend, terwijl 82 procent van de mannen gerust achter het stuur stapt.
|
13/06/25
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
|
13/06/25
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
|
13/06/25
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
|
13/06/25
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
|
13/06/25
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
|
|
19/06/25
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
27/06/25
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
|