Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-05-2015
Auteur: Marc Gerlings

Amsterdam verbindt naam aan Floriade 2022 in Almere

Amsterdam verbindt naam aan Floriade 2022 in Almere
Amsterdam verbindt direct zijn naam aan de opzet van de Floriade in Almere. De combinatie Amsterdam Almere ziet kansen in samenwerking op diverse economische gebieden. Amsterdam is ook een toeristische metropool en dat kan helpen aan extra bezoek voor de Floriade. De gemeente Amsterdam noemt dit niet als direct argument in de verbinding.

Floriade 2022 Growing Green Cities - Amsterdam Almere is nu de complete naam. De verbinding van Amsterdam aan de Floriade zal ook tot uiting komen in het logo, dat zal worden gebruikt voor het internationale netwerk van de Floriade 2022. Het logo is ontworpen door het communicatiebureau KesselsKramer.

Toekomstbestendige steden
De thematiek van de Floriade 2022, Growing Green Cities, sluit aan bij de vraagstukken die in toekomstbestendige metropolen aan de orde zijn en komen. Amsterdam ziet kansen in samenwerkingen op het gebied van duurzaamheid, economie, kennisontwikkeling, marketing, logistiek, internationale bekendheid van de regio en jonge innovatieve projecten. Door deze mogelijkheden te benutten kunnen Amsterdam en Almere samen de Floriade 2022 tot een groot succes van de metropoolregio Amsterdam maken.

Almere wordt zelfvoorzienend
De ‘Floriade 2022 Growing Green Cities – Amsterdam Almere’ verbindt de innovatieve kracht van de Nederlandse tuinbouw aan de groene stad Almere. De Floriade is geen eenmalig evenement, maar helpt Almere om versneld groener te worden. Een stad die zelf voedsel en energie produceert, water zuivert, afval hergebruikt en grotendeels zelfvoorzienend zal zijn. Want de Floriade is een laboratorium en een beleving ineen, waar de pracht en kracht van bomen, bloemen en planten centraal staan. Met de Floriade krijgt Almere blijvend een prachtige nieuwe groene stadswijk en een impuls voor de hele regio.

Afbeelding: impressie van het Floriade terrein 2022 bij Almere.
Trefwoorden: evenement, attractie, marketing, regiomarketing

CELTH



||| Nieuws |||

19/06/25
Vrijwilligers erfgoed en natuur krijgen waardering
Onder het motto ‘Handen uit de mouwen!’ werd zaterdag in vestingstad Hellevoetsluis de Provinciale Vrijwilligersdag 2025 feestelijk geopend door gedeputeerden Anne Koning en Meindert Stolk. De jaarlijkse bijeenkomst zette de duizenden vrijwilligers in het erfgoed en groen van Zuid-Holland in het zonnetje.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
19/06/25
Exclusief voor leden
BRO wordt Movares
"De naam BRO gaat verdwijnen en dat doet wel pijn", meldt de directie van BRO. "We gaan met 10 afzonderlijke bedrijven samen het nieuwe Movares vormen."
18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Exclusief voor leden
Siblu breidt uit in Europa met focus op tweede huis in de natuur
De Franse vakantieorganisatie Siblu zet een nieuwe stap in haar Europese groeistrategie met de overname van zeven vakantieparken. Interessant is de nieuwe focus op het eigen gebruik van de tweede woning door de eigenaren.
18/06/25
Nederlanders kiezen massaal voor zekerheid op vakantie
Een zorgeloze vakantie begint voor veel Nederlanders met een goede voorbereiding. Uit onderzoek van Allianz Direct blijkt dat 77% van de Nederlanders een reisverzekering heeft of afsluit. Daarbij kiest 24% voor een doorlopende verzekering, terwijl 22% een kortlopende variant verkiest.
18/06/25
Exclusief voor leden
Dantumadiel en Overijssel aan kop in JetCamp-onderzoek naar beste kampeerlocaties van Nederland
Dantumadiel heeft gemiddeld de best beoordeelde campings van Nederland. De negen campings in deze Friese gemeente behalen gemiddeld een rapportcijfer 9,1. Van de provincies scoort Overijssel met een 8,5 het best. In Europa staat Nederland met een 8,3 op een 12e plaats.
18/06/25
Europa-Park opent Silver Lake City: een nieuwe dimensie in thematisch overnachten
Rustieke westernsfeer en moderne comfortvoorzieningen komen samen in Silver Lake City, de nieuwste uitbreiding van het Europa-Park Resort. Het voormalige Camp Resort is volledig herontwikkeld tot een authentiek westernstadje met een breed scala aan overnachtingsmogelijkheden en belevingen voor het hele gezin.

||| Agenda |||

24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...