Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-05-2015
Auteur: Marc Gerlings

Studenten Saxion aan de slag met horecaconcept BUUF in de Serre

Studenten Saxion aan de slag met horecaconcept BUUF in de Serre

Carmen Visser (23) en Cesare Bentvelzen (24) twee vierdejaars studenten Hoger Hotelonderwijs van Saxion kunnen per direct aan de slag met hun horecaconcept BUUF in de Serre in het monumentale klooster Mariënhof in Amersfoort.

Twee jaar lang mogen ze kosteloos gebruikmaken van de horecaruimte. Bovendien krijgen ze een startkapitaal om hun concept te realiseren en worden ze gecoacht.


Dromen van taarten bakken
Het idee voor BUUF in de Serre ontstond tijdens hun mbo-studie. De twee buurmeisjes droomden toen al van het ondernemerschap waarin hun passie voor het taartenbakken en visie op gastvrijheid samen zou komen. En toen daar ineens de Hart & Ziel-prijsvraag van het Mariënhof voorbij kwam, twijfelden ze geen moment.

Carmen Visser: "Dit was te mooi om waar te zijn, deze kans konden we niet laten liggen!" De studentes gaan nu kijken of ze hun afstudeeropdracht kunnen doen binnen hun eigen bedrijf.


Helemaal achter ondernemingsplan
De wedstrijd was niet zomaar een opdrachtje. "Het was hard werken, maar we hadden wel een goed gevoel. We stonden helemaal achter ons ondernemingsplan voor BUUF in de Serre!" Een uniek horecaconcept in Amersfoort waar je van heerlijke ambachtelijke taarten en misschien zelfs van een lekker wijntje kunt genieten. Toch kwam de winst onverwacht. De studenten durfden er niet teveel op te hopen. "Maar dit is super, zo fijn dat alle energie die we erin hebben gestoken niet voor niks is geweest!" De twee gaan eerst bijkomen van alle hectiek, maar binnenkort is iedereen welkom bij BUUF in de Serre.

Volg de ontwikkelingen van BUUF in de Serre via deze facebookpagina.

Blijf scherp, volg NRITmedia altijd.
Trefwoorden: horeca, concept, Saxion, opleiding

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...