Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-04-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

VVV Midden-Limburg neemt Chinese marketeer in de arm

VVV Midden-Limburg neemt Chinese marketeer in de arm

Steeds meer Nederlandse regio's en bestemmingen anticiperen op toenemend Chinees bezoek. Een paar weken geleden werd de ov-reisinformatie in Giethoorn in het Chinees gelanceerd en nu heeft VVV Midden-Limburg een aantal pagina's op haar site laten vertalen. Niet dat het bezoek uit China nu zo'n grote markt is. Op 14 miljoen buitenlandse gasten komen er 250.000 uit China. Niet erg indrukwekkend. Wel indrukwekkend is de groei, vorig jaar 18%.


Het is opvallend dat Chinese toeristen minder voor de hand liggende locaties in ons land bezoeken. Natuurlijk staat Amsterdam op nummer één maar ook in Giethoorn en Roermond is het aantal Chinese toeristen in het straatbeeld opvallend. In Giethoorn is dat vooral te danken aan enkele ondernemers die al vroeg de Chinese markt ontdekten en daar een gevoelige snaar wisten te raken. In Roermond is de Designer Outlet de trekker.


Chinese marketeer in de arm genomen

Om dit sterk groeiend aantal bezoekers de weg te wijzen in de toeristische mogelijkheden van de hele regio Midden-Limburg is VVV Midden-Limburg een samenwerking aangegaan met een native Chinese marketeer, die de Chinezen en hun informatiebehoefte goed kent. Samen met deze Chinese marketeer is een strategie opgesteld om het bezoek van Chinezen aan de volledige regio Midden-Limburg te laten stijgen. Op zijn advies is daarom gestart met het verstrekken van toeristische informatie in het Chinees over plekken waar de Chinese bezoeker zich op dit moment al concentreert. Van daaruit zal dan in een vervolgstap de totale regio gepromoot gaan worden.


Webpagina's in het Chinees

Dit heeft geresulteerd in een aantal webpagina's in het Chinees met informatie over de plekken die nu al door Chinezen bezocht worden. De wetenschap, dat Chinezen vooral geïnteresseerd zijn in korting, heeft ertoe geleid, dat ook de Limburg Card in de vertaalde pagina’s is meegenomen. De vertaling heeft de Chinese marketeer zelf ter hand genomen, waardoor deze optimaal aansluit bij de behoefte van de Chinese gast en zijn bovendien de lijnen met VVV Midden-limburg heel erg kort.


Pas het begin

Nu de pagina's online staan, zal de Chinese marketeer op Chinese websites, blogs en Europese websites die door veel Chinezen bezocht worden attenderen op de Chinese pagina's op de website van VVV Midden-Limburg. Na deze marketing acties zal het effect worden bekeken en is het doel zo snel mogelijk op te schalen met vertalingen van de toeristische mogelijkheden die de hele regio Midden-Limburg biedt.


Gebruik maken van groot netwerk

"Het voordeel van de gekozen strategie is, dat we optimaal gebruik maken van de kennis en het grote netwerk van de Chinese marketeer. Bovendien zal de behoefte die Chinezen hebben aan informatie over de plek waar ze zich op dat moment bevinden, sneller leiden tot acceptatie en interesse voor de vertaalde informatie. Van daaruit kan dan met de opgedane kennis, bestaande en waar mogelijk nieuwe marketingkanalen en ondersteuning van de reeds gevonden bezoekers een acceleratie plaatsvinden bij de promotie van de totale regio. Zo worden de beperkte middelen en mogelijkheden optimaal ingezet", schrijft VVV Midden-Limburg.

Trefwoorden: toerisme, inkomend toerisme, china, limburg, marketing

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...