Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-04-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

VVV Midden-Limburg neemt Chinese marketeer in de arm

VVV Midden-Limburg neemt Chinese marketeer in de arm

Steeds meer Nederlandse regio's en bestemmingen anticiperen op toenemend Chinees bezoek. Een paar weken geleden werd de ov-reisinformatie in Giethoorn in het Chinees gelanceerd en nu heeft VVV Midden-Limburg een aantal pagina's op haar site laten vertalen. Niet dat het bezoek uit China nu zo'n grote markt is. Op 14 miljoen buitenlandse gasten komen er 250.000 uit China. Niet erg indrukwekkend. Wel indrukwekkend is de groei, vorig jaar 18%.


Het is opvallend dat Chinese toeristen minder voor de hand liggende locaties in ons land bezoeken. Natuurlijk staat Amsterdam op nummer één maar ook in Giethoorn en Roermond is het aantal Chinese toeristen in het straatbeeld opvallend. In Giethoorn is dat vooral te danken aan enkele ondernemers die al vroeg de Chinese markt ontdekten en daar een gevoelige snaar wisten te raken. In Roermond is de Designer Outlet de trekker.


Chinese marketeer in de arm genomen

Om dit sterk groeiend aantal bezoekers de weg te wijzen in de toeristische mogelijkheden van de hele regio Midden-Limburg is VVV Midden-Limburg een samenwerking aangegaan met een native Chinese marketeer, die de Chinezen en hun informatiebehoefte goed kent. Samen met deze Chinese marketeer is een strategie opgesteld om het bezoek van Chinezen aan de volledige regio Midden-Limburg te laten stijgen. Op zijn advies is daarom gestart met het verstrekken van toeristische informatie in het Chinees over plekken waar de Chinese bezoeker zich op dit moment al concentreert. Van daaruit zal dan in een vervolgstap de totale regio gepromoot gaan worden.


Webpagina's in het Chinees

Dit heeft geresulteerd in een aantal webpagina's in het Chinees met informatie over de plekken die nu al door Chinezen bezocht worden. De wetenschap, dat Chinezen vooral geïnteresseerd zijn in korting, heeft ertoe geleid, dat ook de Limburg Card in de vertaalde pagina’s is meegenomen. De vertaling heeft de Chinese marketeer zelf ter hand genomen, waardoor deze optimaal aansluit bij de behoefte van de Chinese gast en zijn bovendien de lijnen met VVV Midden-limburg heel erg kort.


Pas het begin

Nu de pagina's online staan, zal de Chinese marketeer op Chinese websites, blogs en Europese websites die door veel Chinezen bezocht worden attenderen op de Chinese pagina's op de website van VVV Midden-Limburg. Na deze marketing acties zal het effect worden bekeken en is het doel zo snel mogelijk op te schalen met vertalingen van de toeristische mogelijkheden die de hele regio Midden-Limburg biedt.


Gebruik maken van groot netwerk

"Het voordeel van de gekozen strategie is, dat we optimaal gebruik maken van de kennis en het grote netwerk van de Chinese marketeer. Bovendien zal de behoefte die Chinezen hebben aan informatie over de plek waar ze zich op dat moment bevinden, sneller leiden tot acceptatie en interesse voor de vertaalde informatie. Van daaruit kan dan met de opgedane kennis, bestaande en waar mogelijk nieuwe marketingkanalen en ondersteuning van de reeds gevonden bezoekers een acceleratie plaatsvinden bij de promotie van de totale regio. Zo worden de beperkte middelen en mogelijkheden optimaal ingezet", schrijft VVV Midden-Limburg.

Trefwoorden: toerisme, inkomend toerisme, china, limburg, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

14/07/25
Frieslands museumnacht 2025 'Als sterren vallen'
Op zaterdag 27 september 2025 beleeft Friesland de vierde editie van Museumnacht FRL. Het thema is 'Als sterren vallen'. Dit is de enige provinciebrede museumnacht in Nederland.
14/07/25
Groene Hart Visie: Recreatie is geen bedreiging, maar een kans – mits goed georganiseerd
Het Groene Hart staat op scherp. In de nieuwste editie van het digitale magazine Groene Hart Visie wordt duidelijk dat recreatie in dit kwetsbare landschap niet alleen spanning oproept, maar ook richting kan geven.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
14/07/25
850 vrijwilligers klaar voor wandelaars Vierdaagse
Opnieuw staan ruim 850 vrijwilligers van het Rode Kruis klaar om wandelaars te helpen op de 107de Nijmeegse 4Daagse. Bijna 400 blaarbehandelaars zullen de komende dagen duizenden blaarbehandelingen uitvoeren, met maar één doel: zorgen dat zoveel mogelijk wandelaars de finish halen.
11/07/25
De fuik van nepadvertenties voor vakanties
Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.
11/07/25
Bosbranden en hitte in zuidelijk Europa
Het Rode Kruis waarschuwt vakantiegangers die dit weekend naar zuidelijk Europa trekken. De hulporganisatie roept mensen op om goed voorbereid met vakantie te gaan. Met flinke bosbranden en zeer hoge temperaturen in Frankrijk, Spanje, Griekenland en Turkije ligt een noodsituatie deze zomer op de loer.
10/07/25
Exclusief voor leden
Madurodam opent grootste attractie ooit: De Windjager
Madurodam in Den Haag heeft vandaag haar nieuwste en grootste overdekte attractie geopend: De Windjager. Deze innovatieve dark ride laat bezoekers op meeslepende wijze ervaren hoe Nederland al eeuwenlang de kracht van de wind benut.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.